Hiába lobogtatta a rendezvényszervezők körében ismertnek mondott celeb-tiltólistát Horváth Éva a keddi Reggeliben, a PR ügynökségek nem tudnak ilyenről. Négy rendezvényszervező céget kérdeztünk meg, mindannyian egyhangúlag állították, akár egy évtizednyi pályafutásuk alatt sohasem hallottak az ún. celeb-feketelistáról, az viszont tény, hogy mindig az adott rendezvényhez illő, onnan nem kilógó hírességeket invitálnak meg az eseményekre. Veréb Kata, a Red Lemond Media ügyvezetője elmondta, a hírességeket a megrendelőkkel közösen választják ki, sokszor az is szempont, hogy a partit adó cég mekkora összeget szán az eseményre.

Négy rendezvényszervező céget kerestünk meg, miután Horváth Éva egy celeb-tiltólistát lobogtatott a napokban az RTL Klub Reggelijében. Azt állította, ezen olyan hírességek szerepelnek, akik nem kívánt személyek az előkelőbb celebeseményeken. A Bors szerint a listára Molnár Anikót, Mary Zsuzsit, Kelemen Annát, Fekete Pákót, Benkő Dánielt, Terry Blacket, Gáspár Győzőt, valamint az egykori valóságshow-hősnőket, VV Ágicát és VV Anettet vésték fel. A Velvet által megkeresett rendezvényszervező cégek és PR ügynökségek nem tudnak ilyen listáról, amit egyébként Veréb Kata, a Red Lemon Media ügyvezetője kifejezetten szerencsétlennek tartana, mert az, hogy milyen hírességeket hívnak meg egy-egy rendezvényre, attól függ, hogy ki, illetve kik illenek az esemény profiljába.

Az esemény profiljától függ a meghívottak listája

„A Red Lemon Mediánál nincs ilyen lista, soha nem is volt, és nem is tervezzük, de egyébként sem hallottam róla, hogy létezne ilyen. Tény, hogy mindig összeállítunk egy listát, amiről az ügyféllel való egyeztetés után lehet, hogy lehúzunk, lehet, hogy hozzáírunk neveket. Vannak olyan események, amikre kifejezetten kell X vagy Y, mert lehet, hogy éppen ők dobják fel, de azt gondolom, hogy minden rendezvénynél egyértelmű, hogy kik illenek oda” – mondta el Veréb Kata, akitől megtudtuk azt is, hogy cégük több eseményre is meghívta már például Benkő Dánielt, aki elvileg szerepel a Horváth Éva által lobogtatott listán.

A tiltólistás hír azután pattant ki, hogy Kiszel Tündét két héttel ezelőtt nem engedték be – nem hívták meg – a Glamour-gálára. Szabó Patrícia szerint ez jelzi, hogy felnyílt a rendezvényszervezők szeme, már mernek szelektálni a celebek között. Veréb Kata kiemelte, szelektálni valóban mindig kell, de szó sincs állandó letiltásról, és miután a Glamour-gálát éppen a Red Lemond Media szervezte, elmondta, mindössze annyi történt, hogy egy szorosan egyeztetett celeb- és sajtólistát készíttetek a megrendelővel közösen, amelyen nem szerepelt Kiszel Tünde neve.

„Nem szabad elfelejteni, hogy ráadásul az olyan partiknál, ahol étellel itallal is vendégül látják a meghívottakat, van egy keret, amelybe bele kell férni, nem hívhatunk meg mindenkit, ez természetesen szelektálással jár. Ez egyébként nemcsak hazánkban, de külföldön is így van, főként ha olyan nagy presztízsértékű eseményről van szó, mint a Glamour Woman of the Year.”

Szeretik a tévés arcokat

Veréb tapasztalatait Juhász Regina, a Kék-Ezüst Kommunikáció munkatársa is megerősítette. „Általában arra akad példa, hogy a megrendelő kéri, bizonyos típusú hírességeket ne hívjunk, de ez sosem konkrét nevekről szól. Például ha valami elegáns partit rendezünk, akkor nem feltétlenül szeretnék, hogy playmate-jellegű lányok is részt vegyenek rajta, illetve amennyiben egy kaszinós, laza estéről van szó, nem fogjuk meghívni Czeizel Endrét, mert nem illik bele a miliőbe, ráadásul valószínűleg el se jönne. Erről a listáról nem hallottam, pedig már egy évtizede ezzel foglalkozom” – mondta Juhász, hozzátéve, a megrendelők gyakran kérnek televíziós személyiségeket, hogy biztosítsák a sajtó jelentét az eseményen.

„Konkrét nevek sosem voltak. Mielőtt elkezdünk egy eseményt megtervezni a megrendelő elmondja, hogy milyen típusú emberekben ne gondolkodjunk. Például egy anyák napi rendezvényen felnőtt filmek szereplőit nem szívesen látják. A márka imidzsébe nem illő személyeket soha nem nevezik meg, mert az egyértelmű” – mondta Szondy Réka, a Sonherber Consulting egyik munkatársa, akinek véleményét Forgács Bea, a GloriArt PR ügynökség munkatársa is osztotta.