Ne csodálkozzon, ha nem hallott még a Kardashian-klánról, arról az egy anyából és hat gyerekből álló celebvállalkozásról, ami szép lassan nagyobbat szól, mint Paris Hilton fénykorában. Kardashianék nem abban zseniálisak, hogy a világ minden címlapját megcsípik, minden tévészereplését kisajátítják. Abban utánozhatatlanok, hogy mindent pénzért tesznek, sok kicsi sokra megy alapon 2010-ben már olyan ügyesen fűzték a médiamegjelenések, tévéműsorok, promóciók láncát, hogy összesen 65 millió dollárt, közel 13 milliárd forintot kerestek.
Ez ugyan jóval kevesebb, mint amennyit James Cameron vagy Johnny Depp keresett tavaly , de ha azt vesszük mellé, hogy alapvetően abból szedték meg magukat, hogy különféle dolgokat fogyasztottak reklámcéllal, akkor egészen jó teljesítményről beszélhetünk.
Különösen, ha azt nézzük, hogy tavaly Tom Cruise, Hugh Jackman, Angelina Jolie és Reese Witherspoon összesen keresett ennyi pénzt.
A Kardashian-klán a kétezres évek közepén tűnt fel, egészen pontosan Kim Kardashian indította el a lavinát, aki 2006-ban Paris Hiltonnal kezdett barátkozni, nem sokkal később bejelentették, a népes családdal realityt forgatnak majd, Keeping up with the Kardashians címmel, ami a gazdag nagycsaládosok szórakoztató mindennapjairól szólna. A műsor 2007 októberében indult, de ugyanúgy, ahogy Paris Hilton első valóságshow-jánál, itt is szükség volt valami nagy durranásra, ami Kardashianékra tereli a figyelmet. Paris Hilton a kiszivárgott házipornót választotta, ahogy Kardashianék is. 2007 februárjában, tehát az első valóságshow előtt nyolc hónappal jelent meg Kim Kardashian szexvideója, ami a Vivid Entertainment birtokába jutott, és az utóbbi tíz év legnagyobb példányszámban eladott szexvideója lett. Kim Kardashian ötmillió dollárt kapott a videóért, a család felkerült a celebtérképre.
Kim Kardashian anyja, aki egyben az egész család menedzsere is, Kris Jenner fogadott egy válságszakértőt, hogy segítsen előnyt kovácsolni a helyzetből. “Csak annyit tudtam, hogy valahogy limonádét kell csinálnom ezekből a citromokból. Nagyon gyorsan. Az volt a dolgom, hogy fogjam a gyerekem 15 perces hírnevét, és harmincat csináljak belőle” – mondta Kris Jennes a The Hollywood Reporternek a családról készült portréban. A feladatot jól teljesítette az anyuka, Kim Kardashian blogjára havonta átlagosan negyvenmillióan kattintanak.
“Az anyám mindig az a típus volt, aki borrá akarta változtatni a vizet. Tudja, hogyan kell egy kis tehetségből vagy képességből valami hatalmasat létrehozni” – mesélte a klán egyik fiatalabb tagja, a 26 éves Khloé Kardashian, akit mostanában kezdenek befuttatni saját valóságshow-jával. A családnak meg csak úgy dől a pénz az ügyes szervezésnek köszönhetően.
Nem nagy megbízásokból, hanem látszólag kis apróságokból szedték össze 2010-ben a dollár tízmilliókat. A jól futó műsorok mellett olyan dolgok növelik a bevételeiket, mint a december óta a New York Times sikerlistájának az élén tanyázó könyvük, a Kardashian Konfidential, amiből eddig 275 000-et nyomtattak. A Sephora parfümériában a tavalyi év legjobban fogyó parfümje Kim Kardashiané volt, és néhány nappal ezelőtt mutatták be Khloe Kardashian Unbreakable nevű illatát, ami valószínűleg szintén jól teljesít majd.
A Kardashianok sokat Twittereznek, posztolnak Facebookon, sokan követik őket, ezért nagyon jó reklámfelületnek számítanak. Ezt ki is használják. Szívesen posztolnak bármilyen cég bármilyen termékéről, posztonkén 25000 dollárért, körülbelül ötmillió forintért.
Kim Kardashian nagyon szívesen jár eseményekre, persze nem ingyen. Egy megjelenésért 100000-250000 dollárt kér (20-50 millió forint), de az összeg azonnal dollármilliós nagyságrendűre nő, ha külföldre kell utazni az esemény miatt.
A Kardashianok újságmegjelenései általában hatszámjegyű összegek, de a kedves mama van annyira nagyvonalú, hogy ennyiért teljes csomagot kínál, fényképekkel, címlappal, interjúval. A Khloe Kardashian terhességéről szóló cikk például háromszázezer dollárba (kb. 60 millió forint) került a Life & Style magazinnak. Ugyanennyit fizetett az OK! magazin, hogy megírhassa Khloe Kardashian házasságának a hírét, természetesen fényképeket is kaptak.
Kris Jenner tökéletesen teszi pénzzé lányai életét. Szintén 2009-ben úgy alakult, hogy több Khloe-nak és Kimnek is fogyásra volt szüksége. Anyjuk ebből is pénzt csinált, leszerződött egy táplálék-kiegészítőket forgalmazó céggel. A QuickTrim termékei, amiket Kardashianék reklámoznak 2009 óta 45 millió dollárt hoztak a cégnek. Hasonló történt nem rég a Skechers cípőgyártónál is. A hírek szerint többmillió dolláros szerződést írtak alá Kim Kardashiannel, hogy reklámozza a céget.
A háttérből irányító Kris Jenner minden apróságra igyekszik odafigyelni, de persze ő sem mindenható. A saját hitelkártyájuk, úgy néz ki, bedőlt. A Kardashian Kardot a Mobile Research Card nevű céggel dobták piacra. Kardashianék minden új kártya után kaptak 3 dollárt, a kártya költségeinek 25 %-át, 75000 dollár tiszteletdíjat előre, valamint 37000 dollárt a szerződés aláírásáért. A tavaly novemberben kibocsátott kártyát viszont vizsgálni kezdték a felügyeleti szervek, mert kiderült, hogy rejtett költségei vannak, ami a fogyasztók megtévesztését jelenti. Kris Jenner megpróbált óvatosan kiszállni ebből az üzletből, nehogy sérüljön Kardashianék hírneve.
A kártyacég beperelte a családot. Jelen állás szerint akár 75 millió dollárjukba is kerülhet, hogy megőrizték a hírnevüket.
A Kris Jennerről szóló teljes portrét itt találja meg.