“Hazugságnak hangzik, de Harry tényleg jó úton jár ahhoz, hogy a legjobb fiatal Apache-pilótává váljon, aki valaha ebben az országban szolgált” - árulta el a Sunnak egy rangidős brit katonai forrás arról, hogy Harry herceg hogyan teljesít pilótakiképzése utolsó fázisában, amikor az Egyesült Államok támaszpontjain gyakorolják az afganisztáni terepen szükséges manővereket.
Vilmos herceg öccsének katonai karrierje nagyon szépen ível felfelé. Először 2008-ban töltött tíz hetet egy afganisztáni bevetésen, ahol rájött, hogy a pilótamunka fekszik neki a legjobban, azon belül is a helikopterpilótáké. Viszont tíz hét után el kellett hagynia Afganisztánt, biztonsági okokból, túl kockázatos volt, hogy a királyi család tagja ennyire tűzközelben legyen. Aztán 2008 végén csatlakozott a pilótakiképző programhoz, aminek az első akadályait könnyedén vette.
Kiképzése most érhet majd a végéhez: Harry herceg aközött a húsz brit pilótanövendék között van, akik két hónapot töltenek el azon a kaliforniai támaszponton, ahol amellett, hogy katonákat képeznek ki, még a Top Gunt is forgatták 1986-ban.
A kaliforniai El Centro bázis mellett néhány hét múlva az arizonai Gila Bend támaszponton is gyakorlatoznak majd, ahol légicsapásokat fognak szimulálni.
Az Apache helikopter
Az AH-64 Apache gépeket a 80-as évekre fejlesztették ki az amerikai hadsereg számára, alapvetően azért, hogy a Vörös Hadsereg harckocsi-fölényét tudják csökkenteni. A gép a nagyon drága és bonyolult Cheyenne modell egyszerűbb változata.
Fegyverzet: Egy 30 mm-es, forgatható gépágyú mellett a rakéták adják a helikopter fő tűzerejét. Hydra kisrakétákat, lézervezérelt páncéltörő Hellfire rakétákat és Stinger önvédelmi rakétákat lehet rászerelni.
Védelem: A gépben ülőket a géptörzs kevlár bélése védi, valamint kerámialapú blokkok, a személyzet fölött pedig golyóálló, polikarbonát tető van. A főbb rendszereket megkettőzték - irányítást, hajtómű - így találat esetén is tovább lehet repülni a géppel, ráadásul ha el is folyik a gépből minden kenőanyag, akkor is képes még 30 percig repülni.
Személyzet: A gép egyik hátránya, hogy annyira bonyolult, hogy nagyon magas szinten kiképzett pilóták tudják csak irányítani. Afganisztánban leszállás közben két halálos Apache-baleset is történt, mert a pilóták nem voltak elég gyakorlottak.
Paraméterek: A gép 3,87 méter magas, rotorral együtt 17,7 méter hosszú, a maximális sebessége 293 km/h, a hatósugara 480 km, a legnagyobb repülési magassága 6400 m
forrás: wikipedia
Ha sikeresen teljesíti a kiképzést, akkor egyike lehet azoknak a pilótáknak, akik képesek ilyen kétszemélyes Apache gépek megfelelő irányítására. A brit hadseregnek 67 ilyen gépe van, és a herceg nagyon jó eséllyel pályázik arra, hogy az egyiknek ő legyen a pilótája. Eddig minden tesztjét hiba nélkül teljesítette.
“Az amerikai oktatóinak ugyanúgy kell kezelniük őt, mint bárki mást, ahogyan ezt mi is tesszük a brit hadseregben. De, amikor látták, akkor hátrafordultak, és azt mondták: “Úristen, ez a srác a telitalálat!”. Nagyon sok dolgot kell elsajátítania annak, aki kiemelkedő Apache-pilóta akar lenni, de Harry repülési képességei kiemelkedőek. Ahogy irányítja a gépet, a szem-kéz koordinációja, a reakcióideje - született pilóta. Azok a kétkedők, akik azt mondták, hogy Harry azért, mert a királyi családból származik különleges elbánásban részesül nyugodtan abbahagyhatják a szövegelést. A tehetségét tátott szájjal figyelik az oktatói” - mondta a forrás a Sunnak.