Szépen felkavarta az állóvizet a Tv2 sajtótájékoztatóján mellet sejtető Liptai Claudia. Megkérdeztük az 1970-80-as évek hazai topmanökenjeit, anno is tapasztaltak-e ilyet. Marjai Judit szerint az implantátumok bátrabbá tették a korosabb nőket is, Sütő Enikő kevés áttetsző ruhát látott akkoriban az utcán, Medveczky Ilona pedig az egyes nők jó ízlésére és exhibicionizmusára bízza, mit vesznek fel.

Ahogy egyre több női mellett lát a mai újságolvasó, úgy tud egyre többet puffogni miatta. Ráadásul a mellnél jobb marketingeszközt még nem talált fel a reklámszakemberek istene. Kiváló kortárs példa erre a sok mindent átélt Liptai Claudia, aki a Playboy után most enyhén rejtve, alighanem reklámcélból tette közzé melleit a Tv2 új csatornáit és műsorait bemutató csütörtöki sajtótájékoztatón.

Liptai áttetsző kék ruhája történeti szempontból nézve ugyanakkor nem számít olyan vadnak, mint elsőre gondolnánk. A Melltartó-blog történelmi összefoglalójának hála megtudhatjuk, hogy az 1500-as évektől létezett a fűző, maga a melltartó pedig mindössze a 20. század találmánya. Azonban a divat időről időre felkapta a szabados viseletet, magyarán a lenge ruhák és lengő mellek kombóját.

Ennek igazán a viktoriánus szigor lassú kikopása után lett jelentősége, főleg az 1960-1980-as évek közötti időszakban. Ennek okán megkérdeztük a hazai fridzsiderszocializmus legfelkapottabb manökenjeit, milyen emlékeik vannak az akkori szabadmellű divatról.

Ezt mondják az idolok

Marjai Judit modell elmondta a Velvetnek, hogy mostanság már az a nagyobb kérdés, hogy "a celebek viselnek-e bugyit". Ehhez kapcsolódóan kérdéses még, hogy ezt mikor tegyék vagy ne tegyék, hogy lehetőleg minél többen figyeljenek a jól irányzott villantásukra. A naturizmus jelensége egyébként a '70-80-as években jött be divatba, persze akkor még a szabadság szimbólumaként. Marjai szerint az sem mindegy, ki mutogatja a melleit, és miért. "Egyébként egy olyan  mellet eleve könnyebb kidomborodva közszemlére tenni, amelyet nem a természet tart" – utalt arra, hogy az implantátumok korában nagy kérdés, hogy a természet vagy a sebészet ajándékát mutogatják. Szerinte míg régen eseményszámba ment egy mell megmutatása, "most már egy kis cicivillantástól senki sem dobja magát hanyatt".

Sütő Enikő kérdésünkre azt válaszolta, szerinte a mutogatásban érvényesül a fokozatosság, "a tendenciát érdemes észrevenni". Coco Chanelt hozta fel példának, aki anno nőkre adott nadrágot, és már ezzel is megbotránkozást tudott okozni. Manapság már "egyre nagyobb a konkurencia, mindenki a középpontba akar kerülni" – mondta Sütő. Szerinte a "színpadi szereplés része" a magamutogatás, az utcán "nem nagyon voltak átlátszó ruhák a '70-80-as években. Azonban azt hozzátette, "melltartó kérdésben a magyar nők sosem jártak az élen". Ő maga egyszer merte bevállalni, hogy kosztümben-blúzban, de melltartó nélkül tárgyal egy amerikai céggel, de az ottaniak hamar megbotránkoztak.

A revü hazai királynőjét, Medveczky Ilonát is megkörnyékeztük a kérdéssel, ő annyival sommázta: "minden nő azt vesz fel, amit akar", és "ha jól áll neki, akkor jól teszi". Szerinte Liptainak is szíve joga úgy felöltözni, ahogy jól érzi magát. "Akinek nem lóg a melle, és úgy érzi, kiteheti, és van benne minimális exhibicionizmus is", az szerinte gond nélkül bevállalhat egy ilyen mutatványt, amit ő revüs korában szintén megtett.