Egy nő, akinek a családjában több nő is mellrákos volt, az ex-Spice Girl Mel B provokatív reklámján akadt ki, és a Daily Mail-nek mondta el, hogy miért tartja visszás dolognak, hogy a mellrák ellen meztelenkednek a celebek.
“Amint kinyitottam a Cosmopolitan magazint, elémtárult Mel B képe, ahogy a csupasz melleit hátulról fogja a férje, Stephen Belafonte. Először azt hittem, hogy a kétségbeesett ex-Spice Girl egy Playboy fotózással akarja újra fellendíteni a karrierjét. Később viszont elolvastam a képhez tartozó szöveget is. Nem akartam hinni a szememnek, de kiderült, hogy az énekesnő egy ilyen provokatív pózzal akarja felhívni a figyelmet a mellrákra. A nővérem is mellrákos, az anyám pedig ebben halt meg, 47 évesen. Annyi idősen, mint amennyi én vagyok most.
Miután végignéztem, hogy ez a betegség hogy teszi tönkre a családom, szeretném elmondani, hogy arra, hogy felkeltsük a figyelmet a mellrákra, talán nincs is rosszabb mód, mint hogy Mel B pucérkodjon egy magazinban.
Anyám, aki mindig elbűvölő volt a gönyörű vörös hajával, és Escada kosztümjeivel, önmaga árnyékává vált emiatt a szörnyű betegség, és a kemoterápia miatt. Amikor ez a valaha vidám nő, aki bárkit felvillanyozott, meghalt, csak egy csendes, csontvázszerű alak volt, egy törékeny test.
Azokat a képeket, amik bennem élnek az utolsó napjairól, össze sem lehet haosnlítani Mel B életteli bujaságával. Mindkét húgom is mellrákos lett. Az egyikük szerencsére teljesen felépült, a másik idáig összesen 14 kimerítő kemoterápián esett át, miután 44 évesen kiderült, hogy daganata van.
Közvetlen közelről láttam, ahogy kihullik a haja, és leesnek a lábkörmei. Ott ültem mellette a Manchesteri Christie kórházban, a vérvétel eredményére várva, és láttam a többi, vele együtt szenvedő beteget. Nem csoda, hogy Mel B kampánya kiborító számomra. Érzéketlen, és semmi köze a mellrákhoz. Egyértelmű, hogy a Cosmopolitan magazin sokkolónak szánta a fotót, amit el is értek, csak nem épp úgy, ahogy szerették volna. Fogták ezt a mélyenszántó, magvas üzenetet az önvizsgálat fontosságáról, és átültették egy önreklámozó pillanatképbe. Vajon Mel B-nek és az ötletgazdáknak volt bármi fogalma is arról, hogy egy olyan nő, aki elvesztette a melleit, hogy érezheti magát attól, ha egy énekesnő tökéletes, és nyilvánvalóan plasztikázott melleit fogdossa egy férfi egy mellrák-ellenes kampány részeként?
A húgom, Anneliese mondta, hogy miután diagnosztizálnak mellrákkal, utána nem a külsőségekről a szexről, vagy a puccról szól az életed. Kizárólagosan a túlélésre koncentrálsz, és harcolsz az életbenmaradásért a családod miatt. Biztos vagyok benne, hogy azok a nők, akik egy mell-eltávolító műtét után szinte elvesztették nőiségüket, érzéketlennek tartják ezt a fotót. Ezeknek a nőknek talán könnyebb lenne megemészteni egy ilyen fotót, ha egy olyan celeb szerepelne rajta, aki érintett ebben a betegségben, mint például Kylie Minogue. Tudom, hogy Mel B-nek tinédzserkorában volt “esélye” a mellrákra, és biztos vagyok abban is, hogy a legtisztább szándékkal állt hozzá ehhez a kampányhoz. Viszont minden jószándékot elhomályosít ez a póz, és a férje megjegyzései a fotózással kapcsolatban, amik így hangzanak: “Nagyon szeretem a melleket, ezért egyáltalán nem volt bajom ezzel a fotózással, vagy azzal, ha otthon segítek a feleségemnek megvizsgálni a melleit. Melyik férfi ne szeretné ezt? Amelett, hogy jó csinálni, még fontos is.” Csakhogy az önvizsgálatban semmi szexi nincsen. Emlékszem a napra, mikor a nővérem felfedezte magán a csomót. Egy héten belül eltávolították a mellét. Egyszerűen csak túl akart esni az egészen a gyerekei miatt.
Az ír színész, Chris O'Dowd egy vicces filmet készített egy csapat félmeztelen trambulinozó lánnyal a férfi mellrák-ellenes kampány nevében, Mel B fotói pedig az októberi mellrák-ellenes kampány számára készültek. Vajon az önvizsgálat fontosságának összemossása egy ilyen típusú reklámmal megfelelő módja a pénzszerzésnek? Ha igen, akkor nekünk, akik egy olyan országban élnek, ahol egyre több a mellrákos beteg, el kellene kezdenünk aggódni. A mellrák mögött ma egy hatalmas jótékonysági gépezet működik, a mindenütt jelenlevő rózsaszín szalaggal, a kozmetikumokkal és a jótékonysági futásokkal együtt, ami hatalmas összegeket hajt ennek a létfontosságú ügynek a malmára. A különbség a a fotók és e között az, hogy ez a fajta kezdeményezés egy testvéries összefogás a pusztító betegség ellen. Többször vettem már részt ezeken a futásokon olyan emberekkel együtt, akik valamilyen szinten érintettek a mellrákkal kapcsolatban. Ha Mel B valami igazán ütőset szeretne csinálni, akkor azt hiszem inkább el kéne mennie egy ilyen futásra, miközben paparazzik követik őt. Hadd legyen a friss levegőn, valóságos nők közt, akik tényleg érintettek ebben a betegségben.
Ha a mellrákot könnyedén veszed, akkor azzal több embert is megbánthatsz. Egy olyan családi háttérrel, mint az enyém, a rák mindig jelen lesz. Fontosnak tartom a rendszeres önvizsgálatot, és mivel ismerem a saját melleimet, tudom, hogy képes lennék kitapintani, ha neadjisten valami elváltozás lenne bennük. Minden nőt kérek, hogy tegye ezt meg, beleértve Mel B-t is. De a férje és a kamerák nélkül.”