Vin Diesel facebookos rajongói tábora közel 35 milliós, amit leginkább annak köszönhet, hogy tökéletesen rakta össze, hogy mire van szüksége az érte rajongóknak. Hatalmas izmokra és cuki idézetekre, meg persze kőkemény, macsó életbölcsességekre. Mindenkit kielégít, mindenki imádja.

A közösségi média két legbefolyásosabb híressége egyértelműen Lady Gaga és Justin Bieber. Toronymagasan vezetik a twitteres követőlistát, Gagának nagyjából 50 millió rajongója van Facebookon, Bieber is túl van már a 40-en. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Facebookon Rihanna a király, akinek már több mint hatvanmillió facebookos rajongója van, ő viszont Twitteren nem olyan meghatározó.

De nem is ezek az érdekesek, hanem az, hogy szorosan mögöttük nem az iszonyú népszerű One Direction, Barack Obama vagy valami hasonló nagyágyú jön, hanem a szinte már B-színésznek számító Vin Diesel, akinek közel 35 millió rajongója van. Nagyjából annyi, mint a Facebookon szintén hihetetlen népszerű Beyoncénak.

Vin Diesel, az XXX, a Halálos iramban és a Pitch Black 22 évente sötétség kigyúrt, kopasz, ránézésre baltával faragott modorú sztárja Twitteren, ami az amerikai hírességeknél jellemzőbb előfordulási terület, mint a Facebook, jelen sincs, Facebookon viszont 35 millió ember kíváncsi arra, hogy miket posztol.

A Mashable már 2009-ben feltette a kérdést, hogy mitől lehet Vin Diesel olyan sikeres Facebookon, amikor a filmjei alapján nem ezt gondolná az ember. A Mashable azt vette észre, hogy Diesel kulcsa a hitelességben lehet. Az oldalát eleinte sok sztáréhoz hasonlóan egy reklámcég irányította, jellemzően csak a híresség tévés szerepléseit és egyéb megjelenéseit hirdették rajta. De aztán Diesel úgy döntött, hogy a saját kezébe veszi a dolgot, és elkezdett ő maga üzeneteket írni a rajongóinak, a rajongók pedig imádták.

“A hiteles kommunikáció általában nyer az unalmas, előre legyártott tartalommal szemben. Legalábbis ha az a cél, hogy az ember a rajongói számát növelje a közösségi oldalakon” – állapította meg akkor a Mashable.

Három év alatt a helyzet teljesen elfajult. Diesel oldala mára hihetetlen kaotikus lett, amin egy a megjelenésre ügyelő reklámügynökség ténykedésének nyomai sem fedezhetők fel. “[A sikerhez] hiteles kommunikáció kell, és önsegítő szövegek, meg sárkányok, amikre Diesel arcát photoshopolják” - állapította meg három évvel később a Gawker Diesel oldalát szemlélve.

A színész igyekszik minden létező igényt kielégíteni az oldalával. Jellemzően az izmokért rajongó nők és lányok, valamint az izmos macsó példaképért rajongó fiatal férfiak kedvelik Vin Dieselt és a munkásságát, és a színész megpróbál minden potenciálisan felmerülő kérésüknek eleget tenni.

Az önsegítő szövegek az útkereső fiataloknak és a midlife crisisban Coelhoba forduló nőknek hasznosak, a nagy izmok mindenkinek, a cuki elefántos, casperes, kismackós, szívecskés képek pedig kifejezetten a fiatal női rajongókat célozzák meg.

“Ti, angyalok a gyűlöletből szeretet varázsoltok, a méregből orvosságot, a kétségből álmokat” – ilyen üzenetekkel bombázza Diesel a fiatal rajongóit, ráadásul jellemzően a saját arcképére felírt montázsokról van szó.

“Légy erős, amikor gyenge vagy, légy bátor, amikor félsz, légy szerény, amikor győzöl” – az ehhez hasonló üzenetekkel valószínűleg a fiatal férfi rajongóihoz próbál szólni, az ilyen képeken ráadásul általában a napszemüveges, kemény Vin Dieselt látjuk.

Az idősebb korosztályt pedig a műanyagosra photoshopolt, mély színek előtt pózoló Diesel próbálja megfogni, akikhez ilyen szövegekkel szól: “Ha van egy álmod, csak te tudod megvalósítani”.

A mély szövegeken és a magáról készült milliónyi képen túl Diesel leginkább elefántokért, Hannibalért és az oroszlánokért rajong, ja és az angyalokért. A marcona színész a magáról kialakított kép alapján leginkább egy elefántbőrbe bújt kis cuki angyal lehet.