Néhány hollywoodi híresség, köztük Matt Damon és Hayden Panettiere egy jótékonysági kampány keretében felírta egy táblára, hogy mi a kedvenc étele. A kampány célja, hogy leszoktassa az embereket a túlfogyasztásról, leginkább arról, hogy túl sok cuccot vásároljanak, és aztán egy rakás maradékot kidobjanak.

A Save It Sunday kampány lényege, hogy rávegye az embereket arra, hogy ne vásároljanak túl sok élelmiszert, amit aztán úgyis kidobnak, hanem próbálják meg felmérni a valós igényeket. A kampány ötletét egy felmérés adta, ami szerint az USA-ban a háztartások a megvásárolt ételek nagyjából 25 %-át kidobják, ez éves szinten kb. 1500 dollárnyi (kb. 320 ezer forint) kidobott kaja.

A kampányhoz néhány hírességet hívtak segítségül, a kezdeményezés kitalálói arra kérték őket, hogy írják fel egy táblára, hogy mi a kedvenc ételük. Így az emberek is megtudhatták, hogy a hollywoodi hírességek milyen ételeketről gondolják azt, hogy praktikus megjelölni őket kedvenc kajának, és a kampány is eljut sok emberhez.

A túlfogyasztás elég komoly probléma, és nem biztos, hogy csak az meg tudja oldani, ha a háztartások felmérik a valós igényeket, és kevesebbet vásárolnak. Teljesen véletlenül, de szinte ezzel a kampánnyal egy időben jelent meg, hogy Angliában a Tesco csak idén kb. 30 ezer tonna élelmiszert dobott ki. Egy részétől maga az áruház szabadult meg, egy részétől pedig a vásárlók, miután rajtuk maradt a fölöslegesen megvásárolt áru. A Tesco felmérése szerint a legnagyobb arányban a salátafélék végzik a kukában, az áruházban kapható salát 68 %-a végezte a szemétben. De a péksüteményeknél sem jobb a helyzet, itt 47 % megy a kukába. Vagyis leginkább a gyorsan minőséget vesztő termékeknél fordul elő, hogy nem tudják kiszámítani a fogyasztást, a boltban túl sokat árulnak, amiből az emberek túl sokat vesznek meg.

Az arányok az USA-ban sem sokkal jobbak, ez derül ki a Save It Sunday kampány felméréséből. A zöldségféléknek itt is kb. 40 %-a végzi a szemétben. De elég durva az a szám is, hogy az USA-ban a válaszadók 44 %-a, vagyis közel fele mondta azt, hogy simán van olyan, hogy a hűtőjében úgy van ott valami egy hónapig, hogy fogalma sincs róla, hogy volt neki az adott termékből.

A Save It Sunday program lényege nem is annyira az, hogy a fogyasztás visszaszorítását froszírozza, hanem az, hogy rávegye az embereket az ésszerűbb fogyasztásra. Például azzal, hogy odafigyelnek, hogyan tudják frissen tartani az ételeket, megfelelően tárolják, amit megvesznek és hasonlók.