"Ők kerestek meg engem, hogy szeretnének egy rapbetétet a dalukhoz. Sohasem működtem még közre eddig popzenében, de ez a dal annyira megtetszett, hogy muszáj volt elvállalni" – mondta A Velvetnek DMC, aki nemrég Magyarországra látogatott, hogy közös klipet forgasson Király Viktorral a számhoz. A rapper és Király Viktor a Mokkában is mesélt a közreműködésről, ahol az énekes elmondta, hogy az Amerikában élő ikertestvérének köszönheti, hogy összekötötte DMC-vel.
Persze arra is nagyon kíváncsiak voltunk, hogy ez az együttműködés csak egyszeri alkalom-e, vagy élőben is előadják majd a közös számot. "Abszolút, ez a dal színpadra született" – mondta DMC. Viszont Russel McDaniels még életében nem hallott az Eurovíziós Dalfesztiválról, így tőlünk tudta meg, hogy a közös számukkal akár még a nemzetközi versenyre is kijuthatnak. "Nem is mondták eddig nekem, hogy ilyen terveik vannak a számunkkal. Mindössze annyit említettek, hogy a Fire című száma az év dala lett. De ha fel kell lépni vele, akkor megyek én is!" – mondta lelkesen DMC, aki az egész interjú alatt nagyon boldogan gesztikulált, és lendületesen beszélt.
A Run-D.M.C. a hiphop egyik legmeghatározóbb csapata, annak idején az It's Like That volt az egyik első igazán nagy slágerük. Ez a dal a '80-as évek New Yorkjának egy remek korképe, ahol szegénységről, munkanélküliségről és korrupcióról beszélnek. DMC szerint ez mára ismét aktuálissá vált. "Ugyanaz van, mint 30 éve. Félre ne érts, el se hiszem, hogy megéltem egy fekete elnök megválasztását, csak egyszerűen Obama semmi olyat nem tett még le az asztalra, ami miatt ennyire imádni kellene. Semmivel sem különb az akkori politikusoknál. Ja de, ő fekete" – fakadt ki a rapper.
Utána arról beszélt, Obama hogyan emelte át a rapkultúra egyes elemeit a saját kampányába. "Még nagyon régen volt a Treacherous Three nevű rapcsapat, akik ugyanúgy a magas adókról, a szegénységről és a társadalmi igazságtalanságról beszéltek. Na, ugyebár Obamának a Yes We Can volt a kampányszlogenje, ami azért elég sok szempontból összecseng (a Treacherous Threenek volt egy Yes We Can-Can című száma, amiben a társadalmi összefogás fontosságáról énekeltek - a szerk.). A mai rappereket viszont ez nem érdekli, mutogatják a házaikat az MTV-ben, és villognak a kocsijaikkal. Nincs köztük egy John Fogerty, egy Led Zeppelin vagy egy Neil Young, akik ugyan hírességek, rocksztárok voltak, de a saját közegüket képviselték a színpadon, annak ellenére, hogy a Led Zeppelinnek saját Boeing-gépe volt." Később rátért arra, hogy az ő idejükben minden rapper arról beszélt, hogy arra vágynak, amijük nincs, miközben a maiak már hatalmas verdákkal és luxuskérókkal páváskodnak."
Szerinte Kanye West és Jay-Z ugyanarról rappel, amiről csak akar, de ők már rég nem olyanok, mint a nagy elődök voltak. "A mai hiphop egyszerűen tudatlan, sokszor egyenesen ostoba, és elképesztően felelőtlen. Dumálhatsz te a fegyverekről, de akkor egy másik alkalommal arról is kell, hogy nincs rá szükség vagy kurvákról és ribancokról – itt elnézést kér az ajtóban álldogáló hölgytől –, de akkor a családod szeretetéről is beszélj. Basszus, szerinted egy igazi gengszter, bűnöző, drogdíler, gyilkos majd tényleg egy rapszámban beszél arról, hogy ő egy igazi gengszter, bűnöző, drogdíler, gyilkos? Rohadtul nem. Ha mostani top20-as rapelőadók olyan dalokat csinálnának, mint az It's Like That, akkor talán tényleg változna valami" – szólt be finoman kollégáinak.
Az általános gondolkodással ellentétben, DMC középiskola után rögtön egyetemre ment, ahol le is diplomázott, méghozzá végig kitűnő eredménnyel. Sok akkori barátja inkább az utcát választotta a tanulás helyett, mert így gyorsabban lehetett háromcsíkos Adidas-pulóvere, csilivili dísztárcsás Mercedese, és egy rakás füve. "Nekem is megvoltak ezek anélkül, hogy drogot kellett volna árulnom vagy gengszterkednem. Amikor megismerkedtem egy rajongómmal, és elmeséltem ezt neki, nagyon meglepődött. Ennek hatására ismét nekikezdett a középiskolának, majd felvették egyetemre, most pedig orvosként dolgozik Houstonban. Sokan elfelejtik, hogy az a korszak nem rappereket nevelt, hanem munkát adott a hozzánk hasonlóknak. A hiphop színtérből rengeteg fotós, rendező, menedzser, operatőr, DJ vagy koncertszervező került ki, akiknek ez volt az egyetlen kitörési lehetőség."