Blake Lively a napokban indította el a Preserve című online boltját és életmód magazinját, amiért kap hideget, meleget. Najó, igazából csak hideget. Egészen addig sajnálja is egy kicsit az ember a színésznő a rettenetesen sok durva kritikáért, amíg meg nem nézi magának is az oldalt, aztán beáll a hőbörgők táborába.

A nemzetközi hírességek egy része mellékállásban saját életmód magazint és online boltot üzemeltet, amik közül a leghíresebb talán Gwyneth Paltrow Goop nevű oldala. Ez az oldal arról szól, hogy az ember étkezzen nagyon egészségesen nagyon drágán, aztán vásároljon az oldalon egészen rettenetes összegekért. Paltrowt is támadták az oldala miatt, hogy elég képmutató dolog 100 ezer forintos gördeszkákat és 50 ezer forintos egyszerű ingeket adni, és az egészet úgy eladni, mintha ezek megvásárlása lenne a világ legtermészetesebb dolga.

Gwyneth Paltrow egy időre most úgy tűnik, fellélegezhet, mert a napokban Blake Lively is elindította a hasonló oldalát, a Preserve-et, ami még a Goophoz képest is egészen döbbenetes módon képmutató.

A Preserve lényege, ahogy azt Lively az oldal köszöntőjében leírja – ahol egyébként egy szépen beállított fotó is van arról, hogy Lively csapzott hajjal, kézzel írja a köszöntőlevelet valamilyen cuki, mediterrán környezetben –, hogy megragadják a kézműves értékeket, hogy jól egyenek, jól öltözködjenek az emberek, válasszák a minőséget, meg hasonló dolgok.

Ennek jegyében az egész oldal barnás, narancssárga, valahogy globálisan ez a képi hangulat társult a kézművességhez. Biztos azért, mert mindenki azt hiszi, hogy kézműves csak a barna köcsög és a pácolt fa lehet. De tényleg, nézzék meg a képeket minden barna és narancssárga az oldalon, természetesen itt-ott antik hangulatot árasztó effektekkel, mert ami kézműves, az régi is.

Ez még talán nem lett volna elég ahhoz, hogy Blake Lively legyen a globális blogoszféra új főellensége, de a Preserve a népszerű, kézműves hagyományoknak azt a vonalát is követi, hogy irreálisan drága termékeket kínál úgy, mintha azok megvásárlása lenne az etalon a mindenkori fogyasztásra. Arról a paradoxonról ne is beszéljünk, hogy egy akár tömegrendeléseket is kezelő webshopban mennyiben lehet árulni kisszériás, valóban kézműves termékeket, de ez már talán mindegy is.

Lively boltjában 50 gramm só 2000 forint, egy evőkanál 4000, egy férfiaknak szánt fehér póló 15 ezer és a mindennapi használatra szánt, Mindennapi tál nevű tálért is elkérnek 16 ezer forintot. A bolt legdrágább terméke egy 450 ezer forintos, fából és fémből készült világító világtérkép.

Na, hát nagyjából ezek azok a dolgok, amik miatt most Livelyt elég komoly kritikák érik. A Jezebel próbálta összegyűjteni, hogy hol írtak lesújtóan a színésznő boltjáról, a lényeg az, hogy a Guardiantől kezdve az Independenten át az Entertainment Weeklyig mindenhol lehordták az oldal miatt.