1. Blake Lively
Ryan Reynolds valóban jó vállalkozó, azonban a családban nem mindenki tehetséges üzletember. A színész felesége, A szintén színészként dolgozó Blake Lively 2014-ben indította el Preserv nevű online márkáját.
A Preserv a Vanity Fair leírása alapján egy „részben digitális havi magazin, részben e-kereskedelmi vállalkozás, részben videóblog”. Bár mindenki nagyon pozitívan nyilatkozott az új vállalkozásról, a Preserv csupán egy évet élt meg és 2015-ben megszűnt. A bukás után Blake Lively azt nyilatkozta, hogy örül annak, hogy kipróbált valamit, amitől félt és sok tapasztalatot szerzett.
2. Britney Spears
Számos híresség próbálkozott meg betörni a vendéglátásba, így tett Britney Spears is, aki létrehozta New Yorkban a Nyla nevű éttermét.
A nyitás hatalmas siker volt, azonban de kevesebb mint egy évig működött, részben a rossz kritikáknak, részben az egészségügyi előírások megsértésének és részben a hely rengeteg adósságnak köszönhetően. Britney alig néhány hónap után lemondott az étteremről, és azóta sem próbálkozott újabb étterem megnyitásával.
3. Hulk Hogan
Egy másik sikertelen étterem volt a Hulk Hogan PastaMania nevű helye. Ez az étterem a minnesotai Mall of America bevásárlóközpontban nyílt meg 1995-ben és fő profilja az volt, hogy húsgombócokat és Hulk Hogan-alakú tésztát szolgáltak fel.
Nem meglepő módon a szőke kaliforniai pankrátor és az olasz ételek nem alkottak tökéletes kombinációt, így a PastaMania is csak hónapokat élt meg, mielőtt bezárták volna.
4. 50 Cent
Sok híresség bukott bele a vendéglátásba, így üdítő azt látni, hogy mások jóval kreatívabb ötletekkel állnak elő, még akkor is, ha kudarcot vallanak. A kreatív bukások kategóriájában pedig mindenképpen ki kell emelnünk 50 Centet, aki saját óvszermárkával állt el.
Azonban a rapper ötletének van egy-két megkérdőjelezhető pontja. Például érthetetlen, hogy 50 Cent miért gondolta jó ötletnek a „Magic Stick”, azaz a „Varázspálca” nevet adni egy óvszernek, amit ráadásul teljesítményfokozó vegyszerekkel spékeltek meg. Végül az ötlet soha nem került piacra és ez valószínűleg jobb is így.
5. Kardashianek
A Kardashian család rengeteg sikeres vállalkozáson van már túl, ennek ellenére a hírességek egyik legnagyobb üzleti kudarca is az ő nevükhöz fűződik. 2010-ben Kim, Kourtney és Khloé elindította a Kardashian Kard bankkártyát.
A rendszer elképesztően sok kritikát kapott nevetséges díjai miatt, többek között 60-100 dollárba (20-35 ezer forinba) került a kártya aktiválása és 1,50 dollárba, azaz 500 forintba került az, ha valaki egy ATM-ben akarta használni, de még sok minden más plusz költséggel is találkozhattak azok, akik használták.
A kártyát kevesebb mint egy hónap után törölték, miután kérdéseket vetettek fel azzal kapcsolatban, hogy a túlzott díjak és a fiatal vásárlók megcélzása miatt jogszerű volt-e vagy sem.
+1 Gwyneth Paltrow
2020-ban Gwyneth Paltrow Goop márkája „This Smells Like My Vagina” névvel adott ki gyertyát. A jelenlegi listánkon ez az egyetlen olyan termék vagy márka, ami valóban sikeres lett üzletileg, ugyanis az összes gyertyát elvitték.
A listán azért kapott helyet, mert a színésznőt elképesztően sok támadás és negatív kritika érte a bizarr név és illatválasztása miatt. Igaz, ez a Gwyneth Paltrow-t nem zavarta, ugyanis azóta kiadott egy másik gyertyát, amit jelenleg is lehet kapni és aminek neve This Smells Like My Orgasm. Ezt az illatot bárki kipróbálhatja minösszesen 75 dollárért, azaz nagyjából 26 ezer forintért.
(Borítókép: Kris Jenner, Khloé Kardashian és Kim Kardashian. Fotó: GettyImages)