Hétfő délelőtt mutatták be a sajtónak a Hogyan tudnék élni nélküled című zenés-táncos filmet. A vetítés utáni eseményen jelen volt az egyik főszereplő, Márkus Luca is, akinek a legtöbb jelenete volt a színészként most debütált Marics Petivel. A Junior Príma-díjas színésznő őszintén elmondta a véleményét az énekesről és a játékáról.

Marics Peti először kapott színészi munkát a sajtó előtt hétfőn, a széles publikum előtt pedig csütörtökön debütáló Hogyan tudnék élni nélküled című zenés-táncos produkcióban. A filmben Marics egy zenészt alakít '94-ben, aki a Balatonon romantikus kapcsolatba kerül a Márkus Luca által megformált Katával. Mint azt a szeptemberben Junior Príma-díjjal elismert 28 éves színésznő a lapunknak elmondta, a tapasztalatlansága miatt eleinte tartott Maricstól.

„Tartottam tőle és ezt neki is elmondtam. Nem ismertem, csak láttam őt. A Marics Peti jelenséget ismertem. Végül nagyon pozitív csalódás volt vele találkozni, megdöbbentően tudott odaadóan dolgozni. Az a lazaság és linkség, amit az emberek gondolnak róla, árnyalatokban ugyan ott van benne, de ha arról van szó, hogy tanulunk, akár egy koreográfiát, maximálisan lehet benne bízni. Ez nekem nagyon imponáló volt, ahogy az is, hogy már a legelején elmondta, hogy semmit sem tud a színészetről, de tanulni szeretne, és mondjuk el neki, hogy mit csináljon. Én is adtam neki tanácsokat, sok próba volt, a rendező jelenlétében mindent átbeszéltünk arról, hogy ki mit gondol, és a többi” – mesélte Márkus Luca, hozzátéve, hogy milyen ritka a filmes szakmában, hogy a forgatások előtt így lepróbálják a jeleneteket. Ettől függetlenül a színésznő szerint ezt kifejezetten fontosnak tartotta  Orosz Dénes rendező, hiszen nagyon kevés, mindössze 47 nap állt rendelkezésre az egész film leforgatásához.

„Ez volt a legnagyobb nehézség” – kezdte a Velvetnek Orosz Dénes. „A Seveled című 2019-es romkom leforgatására 36 napunk volt, zenés, táncos részek nélkül. A 47 nap a dalok rögzítésével együtt elképesztő tempó. A forgatásokat többek között ezért is egy egy hónapos próbafolyamat előzte meg” – magyarázta a rendező, akinek a forgatások után is rengeteg munkája volt még a filmmel.

„Ezt láttam a legtöbbet a saját produkcióim közül az utómunka bonyolultsága miatt. Többek között különösen figyelni kellett a hangra, hogy hogyan szól, csúszik-e, és a többi. Kiszedni például egy tornyot egy-egy jelenetkép hátteréből, ami '94-ben még nem lehetett ott. Olyan volt az egész, mint egy stúdiófilm, erős kontrollal” – fogalmazott Orosz Dénes. Azzal kapcsolatban, hogy miben volt más dolgozni ezen a filmen, mint egy független produkción – tekintettel arra, hogy a Hogyan tudnék élni nélküled állami pénzből valósult meg –, a rendező azt mondta, hogy mindössze a pénz összege volt más, amiből gazdálkodhattak.

„A musical pénzigényes műfaj, nem lehet nulla forintból megcsinálni. Az sem volt sok, ami nekünk volt, ez abból is látszik, hogy kevés nap volt a forgatásokra. A film egyébként, hogy Demjén dalaira épüljön a sztori, Karády Attila fejéből pattant ki, a támogatást pedig pályázat útján nyertük el” – árulta el a filmes szakember, aki Márkus Lucához hasonlóan szintén kifejtette a véleményét Marics Petiről és a vele való munkáról. Erről ide kattintva olvashat bővebben.

(Borítókép: Marics Peti. Fotó: Hogyan tudnék élni nélküled werk-fotó)