Gáspár Győző március első hetében egy Volkswagen Passat CC-t kapott egy Heves megyei autókereskedőtől három hónapi használatra. Akkor jutott eszünkbe, vajon kik és miért furikázhatnak szponzor kocsikkal a magyar közutakon. Felhívtuk az összes importőrt, hogy megtudjuk a választ: hitelválság ide vagy oda, szép számmal közlekednek közszereplők és sportolók szponzorautóval ma is. A válság nagy vesztesének Vágót, Fábryt tartjuk és a mindenkori nyertesnek Kamarás Ivánt, a háziasszonyok kedvencét. Ő ugyanis télen egy ötajtós Civic gázpedálját nyomja, de a jó idő beálltával motorra pattanhat, nem is akármilyenre.

Ha most kéne eldöntenünk melyik testbe inkarnálódnánk a legszívesebben, szigorúan abból az aspektusból, hogy mindezért milyen személyautóba ülhetnénk közép, hosszú vagy rövidtávon, egyértelműen Szentpéteri Csilla mellett döntenénk. Az se szegné a kedvünket, hogy többek közt Vivaldi és Rossini átiratokat kell klimpíroznunk, hatalmas, szűnni nem akaró taps mellett, hiszen Cage és Honegger nem hozott volna egy Audi Q5-ös használatot a konyhára. A művésznőt ugyanis jó ideje az Audi szponzorálja, mert pozitív identitást sugároz, valódi értéket képvisel és szakmájának kiemelkedő képviselője. A Totálcaros kollégák sem vonták kétségbe, hogy Szentpéteri jó választás, hiszen az Audi jó, a Q5-ös ráadásul nőies is, mindemellett emberi léptékű és nagyon drága autó. Alsó hangon 14 millió körül vehetnénk meg, csak azzal nem voltak tisztában a kollégák, hogy mit is tud ez az asszony, amiért ilyen kocsiban ülhet.

Hogy a zenészek mellett maradjunk, rögtön Presser Gáborral folytatnánk, aki egy Saab 95 Vector Sedannal (1.9 170 LE) halad 2002 óta biztosan. Régi ez a szerelem a Saab és közte, talán annak köszönhetően, hogy nyugodt, értelmiségi járgányként tartják számon ezt a verdát. Ahogy az importőr képviselőjétől megtudtuk, Presser a magyar könnyűzene kiemelkedő egyénisége, munkásságával és személyiségével kivétel nélkül elismert, ezért járhat ilyennel. Csányi Éva azt is elmondta, hogy évente cserélik a mester alatt a gépkocsit, és év végéig szól a szponzoráció, a hosszabbításról pedig még nem tárgyaltak.

Hevesi Tamásnál, bevalljuk, kicsit gondban voltunk, nem tudtuk zenésznek vagy sportembernek tituláljuk, mivel jóideje futballedző is, de végül úgy éreztük, ebben a zenész kasztban jobban mutat. Hevesiről kiderült, mindig is Hyundai fan volt, ezért is kapott SantaFét, a Totalcar szerint ezért kijelenthetjük: nem egyszerűen tud élni. A SantaFe meglepően jó autó, és mivel Hyundai rajongó, tudta mibe ül. Jófajta terepjáró, jól megy, egész rendesen van megcsinálva, nem kicsi, kényelmes, jól is fogyaszt – zengett himnuszt a szakértő kolléga, aki még azt is megkockáztatta, hogy inkább 5 SantaFét vágjon hozzá az isten, mint 1 Saabot. És nem, nem a mennyiség miatt. Az importőr, kérdésünkre elmondta, 2008 májusa óta vezeti, és 40 ezer kilométer megtétele után cserélik majd alatta.

Sebestyén Mártát, a népdalénekelés mesterét szerencsére nem kell bemutatnunk senkinek. Mivel az énekesnő nem rendelkezik jogosítvánnyal, együttese kapott a Hondától egy FRV-t, ami igazi csapatszállító jármű, hiszen 6 üléses, és a Népítéletből is kiderül, sose romlik el. Senkiben nem merült fel, hogy sajnálja a művésznőtől ezt, a Hondától is szép cselekednek tartjuk, mert ebből a műfajban nem könnyű megélni, a kultúra mecenatúrája, pedig nagyon fontos.

Jöhetnek a híradósok

Erős Antónia egy Volvo XC 60-asban élvezheti az utat az RTL Klub és az otthona közt, tudtuk meg a Sztárcsevity Andreától, a Volvo importőrének hangjától. Ha minden igaz, már 1999-ben a márka kegyeltje volt, és azóta is, becsülettel kitart mellette. A Totalcar szerint ez a jármű majdnem olyan jó, mint Szentpéteri Csilláé, és szintén egy kétszobás lakás árába kerül a VII. kerületben. Ami az extrákat illeti: még a fapados is magától fékez, megvédi a koccanástól az utast, ezért Stohl Buci legjobb barátja és védőangyala is lehetne.

Szellő Istvánt szintén az Audi támogatja 2005 óta, mégpedig egy A4-es Avanttal. Az értéke extra és motorfüggő, de az egyértelmű, szeretik őt, mert egy 14 millió körüli verdát nem raknak akárkinek feneke alá. Mi is kedveljük a nemdohányzó híradóst, de azt pénzben nem fejeznénk ki mennyire, mert az dehonesztáló lenne emellett.

Két színész is akadt

Kamarás Iván, mint az már említettük, az élet császára. Egy Honda Civic 5 ajtóssal hasít, nyáron pedig egy Honda CBR 600-as motorra nyergel át. Az irigység itt egyértelműen felütötte a fejét, a Totalcar nem is értette mit esznek annyira ezen a palin, de abban megegyeztünk velük, valószínűleg az elvált 40-es háziasszonyok kedvence. A színész nem hálátlan ember, az előnyös bizniszért cserébe úton-útfélen hangoztatja, mivel jár, belátjuk, ezért nem rossz befektetés ő.

A másik színész, aki jelenleg rendelkezik szponzorautó használati joggal, szintén a Honda öleli a keblére. Csengeri Attila is egy 5 ajtós Civicet kapott, de ha alapmotorral vette használatba, akkor az maga lehet a pokol, ha szerencséje van és kapott egy 1.8-ast, akkor elégedett ügyfél lehet. Csengeri biztos boldog - állapította meg az autós újságíró kolléga, hiszen ő a meglepően kevés támogatott színészek egyike, annak ellenére, hogy valószínűleg sokaknak google-zni kell ahhoz, megtudják kit is tisztelhetünk a személyében.

Sportolók, akiktől szánalmas lenne elvitatni, hogy megérdemlik

Cseh Laci Seat Leont kapott, talán ennél jobbat érdemelne, főleg Szellő járgányát figyelembe véve. Ifj. Tóth János egy Peugeot 207-est, a ralin is ezzel megy, teljesen normális, hogy civilben is ezzel jár. Bár Oroszlán Szonjához jobban illene, mégiscsak cicás kocsi ez, bármi is legyen benne – állapította meg a Totalcar, akikkel ezután közöltük Kemény Dénes Volvo XC 60-ast kapott. Keménynek nem lehet elég jó autót adni, sokat tett a sportért. Nyilván ő is szereti a Volvókat, mert egy ideje kitart a márka mellett. És igen rendes ember, járhat Volvóval. Jó ez így, jobb, mintha egy Land Rover Defenderrel járna az mégis csak egy mezőgazdasági munkagép.

Míg a főnök XC 60-asnak, addig Biros Péter V50-esnek, és Varga Dani egy C30-asnak ad gázt. A fiúk 7 hónapra kapták a kocsikat, amúgy Volvóék 20 ezer kilométer után cserélik kegyeltjük alatt a gépet. Birosé extráktól függően 5-10 millió közt eladási áron fut, míg Varga nem egy családbarát autót kapott, cserébe sportost. Előre szólunk, ne erőltessen bele rokon babakocsit, ugyanis nem fog menni. Kammerer Zoltánt szintén a Saab szereti, ezt pedig egy Linear Sport Sedan (1.9 150 LE) formájában fejezik ki. Jó ez a dízel, jól is megy. Bár a Totalcar szerint talán jobban járna, ha egy Opel Insigniával kéne autóznia.

Gyurta Dániel egy Civic Type-S volánja mögött feszíthet, annak köszönhetően, hogy egyszer meglátogatta az egyik márkakereskedőt, aki miután tudomást szerzett az autóvásárlási szándékáról, az importőrhöz irányította az úszót. Ebben a verdában már jó motor van, és a Honda hangja az állította, évente fogja cserélni alatta.

A Pick Szeged férfi kézilabda csapat - a 12 főjátékos - Hyundai I30-at kapott, erről a Totalcarnak persze egyből az jutott eszébe, mikor megjelent a picike Citroen C2, a vízilabdásokat ilyenekkel lepték meg, akik méretükből adódóan nem fértek el benne. Ezzel szerencsére nincs ilyen probléma, szponzorautónak kiváló, nem csesztek ki velük. Hyundai komolyan gondolja, mert az autók összértéke meghaladja a 25 milliót. A MOB ehhez képest 50 darab Splasht kapott a mi autónktól, a kiosztásnak nem jártunk utána, mert akkor sose lenne vége ennek a cikknek. A márkakereskedőket pedig nem hívtuk fel egyenként azzal, hogy kiket szponzorálnak. Ezért kénytelenek vagyunk beismerni, hogy a lista korántsem teljes, sok celeb közlekedhet a fent említetteken kívül szponzorautóval.