A Társulat két énekese, Simon Boglárka és Herczeg Flóra úgy döntött, hogy autót vásárol. Az énekesek nem elégedtek meg egy olcsóbb, alsó kategóriás autóval, inkább drágán vettek hitelre. A friss jogosítvánnyal bíró tulajdonosok választását Winkler Róbert, a Totalcar főszerkesztője szakértette.

Simon Boglárka és Herceg Flóra, a harmadik generációs István, a király címszereplői nemrég vásároltak maguknak személyautót. Mindkét énekes először járult az autókereskedésekhez. Simon egy vadonatúj kocsival ajándékozta meg magát, Herceg megelégedett egy használttal is.

„Egy gyönyörű 1.4-es, benzines Volkswagen Polót vettem hitelre. Ezüst betűkkel van ráírva, hogy Bogi. Soha nem volt előtte autóm." A művésznő 2008. augusztus 2-án kapta kézhez a jogosítványát, míg a négykerekűt augusztus 5-én vehette át. Mint mondta, azért döntött a Polo mellett, mert hisz a német autógyártásban és megbízható kocsira vágyott. „Szerelem volt első látásra: szikár, kemény karosszéria, amit a visszapillantóra helyezett rózsafüzérrel dobtam fel . Ez volt életem első beruházása, igyekszem nagyon vigyázni rá" – mondta Simon, aki még a hitelválság előtt hozta meg a nagy döntést. Winkler Róbert, a Totalcar főszerkesztője, ezzel szemben egyáltalán nem tartotta jó ötletnek, hogy friss jogsival egy új autót vesz valaki.

Semmi személyes

„Hogy akkor mit ajánlottam volna? Egy jó régi Suzuki Swiftet, félmillió alatt. Megbízható, olcsón, egyszerűen javítható, menőzni nem lehet vele, az tény, de egy közismert művész már önmagában menő. A Swiftet meg horpaszthatja nyugodtan, az még elcsetteg pár évig, mire az előadóból stabilan jól kereső művész lesz, akit nem dönt a végromlásba, hogy totálkárosra törte az új Polóját. Esetleg úgy járhat, hogy autója sincs, viszont a hitelt még fizetheti pár évig" – hívta fel a figyelmet erre az egyáltalán nem elhanyagolható szempontra Winkler.

Herceg Flóra ezzel szemben egy három és féléves Ford Fiestát tudhat magáénak, amibe az első hónapban több mint ötezer kilométert pakolt. „Hitelre vettem, világoskék. Új hangtechnikát is szereltettem bele, amit folyton bömböltetek. Az albérletezés helyett vettem kocsit, inkább ingázom." A Társulat énekese értékelte, hogy az előző tulajdonos bézs színű kárpitot hagyott hátra, és hogy több vállfa is tarthat házibulit a hátsó ülésen.

Winkler Róbert kiemelte, hogy a hölgyek egyiket sem ismeri, nem kísérte figyelemmel a Társulat műsorát, vagyis: semmi személyes. „Nem azt mondom, hogy én vagyok a tekintetes ítélőszék, de az biztos, hogy valami mást javasoltam volna. Ha ők ilyen pályakezdő csajok, ráadásul művészek, mindenképpen őrültség hitelre autót venni, főleg újat. Nálam még a 4 éves is inkább az újhoz van közel. A Fiesta és a Polo is jó autók, önmagában véve egyikkel sem lenne baj, keveset fogyasztanak és viszonylag megbízhatóak. De az autó olyan, mintha egy aktatáskában kint tartanánk az utcán 1-2-3 millió forintot. Az autót se sokkal nehezebb elvinni egy szaktolvajnak, sőt: a kocsi önjáró, ellentétben a táskával. Emellett az is fontos, hogy még gyakorlott vezetővel is előfordul, hogy kicsit nekitolat valaminek, meghúzza az oldalát, mások húzzák meg, stb. A javítás pedig ezeknél az autóknál is elég drága."

Herczeg Flóra említette, hogy letarolt már ezt-azt, bár komolyabb kárt még nem okozott. Igaz egyszer vonóhoroggal akaratán kívül Zastavát vontatott, a defekt sem egy ismeretlen műfaj számára, sőt visszapillantót is küldött már a másvilágra. Simon Boglárka nem tudott ilyen amortizációs tevékenységről beszámolni.