Szombat estére istennek tetsző programot választott magának szerkesztőségünk elitnek álcázott alakulata, és megnéztük, hogy mulat a keresztény a báli szezonban.
Az önirónia még nem fér bele
|
Sajnáltuk viszont, hogy a fő műsorszám, Fábry Sándor félórás dizájncenter-előadása kacagtató keresztény ereklyékről a püspökkari titkárság áldozatává vált. Három nappal a bál előtt derült ki ugyanis, hogy Fábry viccelődését a vendégek egy része kicsit sem tartaná humorosnak, sőt az egyik szervező elmondása szerint volt aki azzal fenyegetőzött, hogy ha Fábry fellép, akkor a helyszínen botrányt fog csapni.
A szervezők megbeszélték Fábryval, hogy az akció lefújva, a nagy balhé így sajnos elmaradt, és helyette a zuglói egyházközösség táncosai untatták a közönséget görög tánccal meg keringővel. Ez nemcsak az ázottpadlószőnyeg-szagú hangulatra nyomta rá a bélyegét, hanem meghiúsította a szervezők közeledését a kereszténység végnapjait hirdető emberek felé azáltal, hogy jelzik, ők is tudnak nevetni magukon.
Mert Fábry meghívása egy keresztény bálra elsőre igen abszurd ötletnek tűnik, és sokféle vicces összeesküvés-elmélethez szolgáltathat alapot, de mint a helyszínen kiderült, a showman szerepeltetése gesztus lett volna a szervezők - a Keresztény Közéleti Akadémia (KKA) - részéről, amivel azt mutatták volna a külvilágnak, hogy a keresztény lelkületűek is ugyanolyan normális emberek, mint mások. Ez most nem jött össze, de nem kell aggódniuk, vettük az adást.
Azért is, mert amikor előzetesen bejelentettük, hogy szeretnénk a bálon megjelenni - annak ellenére, hogy tudnak Tóta W. Árpádról, és azt is sejthették, hogy mi legfeljebb Kocsis atya hívei vagyunk -, nagyon korrektek voltak velünk, szívesen láttak minket.
A táncparkett ördöge
|
Praecox
Ha azt kérdezik, tudnak-e mulatni a keresztények, azt kell mondjuk, hogy a mulatozás nem nagyon ment nekik, valahogy feszültnek tűntek a kedves bálozók, de az evőkéjükkel nem volt probléma. A báli szezon egyik legolcsóbb belépőjű buliján a vendégek láthatóan mindent megtettek, hogy leegyék a háromezer-ötszázat, aminek az lett az eredménye, hogy kevesebb mint másfél órával a kezdés után már csak hagymakarikák és ismeretlen eredetű bőrkék maradtak az asztalokon.
A vendégekről általánosságban elmondható, hogy ugyan jó kedélyűek voltak, de nagyon nem néztek ki jól (hangsúlyozzuk: összességében véve!). Az egyik bálozó hölgy szerint - talán fiúzni indult a keresztények közé - a srácok nyomdafestéket nem tűrően néztek ki, egy másik nőnek meg csak a következő két szó jutott eszébe helyszínen lévő fiúk nagy többségéről: ejakuláció praecox. Érdekes módon egy tőlük teljesen független forrás a fitymaszűkületes jelzőt használta rájuk, bár ez a hölgy hozzátette, hogy be van nyomva, mint az atom. Egy férfi vendégnek viszont a helyszínen dőlt meg az a korábbi elmélete, miszerint a katolikus lányok szexik.
Riporterünk ezek ellenére kicsit beleszeretett a papi viseletben kedélyesen társalgó Dr. K. M.-be, aki nemcsak vallásossága miatt tűnt megközelíthetetlennek, hanem azért is, mert egész végig az őt imádattal körülvevő, csillogó szemű fiatalok állták utunkat, és mire meg mertük volna szólítani, hazament.
Báli divat
|
"Ahelyett, hogy örülnénk, hogy a magyaroknak van egy olyan viseletük, ami szalonképes" - mondták. Nemzetközileg elismert stílustanácsadónkat is megkérdeztük az ügyről, de ő mindentől függetlenül nem tartja tanácsosnak sem az atilla, sem a Bocskai viselését 2005-ben, bár ha más előnye nincs is, jó sok tollat el lehet helyezni a hurkokban. Röviden ennyivel járulnánk hozzá a keresztény báli divat témájához.
A keresztény partiról sok szép élménnyel, hitvita nélkül távoztunk éjfél körül, még a tombolahúzás előtt, így nem lehetett a miénk a főnyeremény, az ezüstlornyon. Pedig az nagyon jól jött volna.