Britney Spearst választották legújabb példaképüknek az abortuszellenes aktivisták. Szerintük ebben az abortusszal fertőzött korban Beritney az életet ünnepelte fia, Sean Preston világra hozásával, ezért egy szobrot is készítettek neki.
Daniel Edwards életnagyságú szobra mindenki számára megcsodálható lesz április 7 és 23 között a new York-i Capla Kesting galériában. A szobor teljesen meztelenül ábrázolja a terhes Britney Spearst, amint négykézlábra ereszkedve éppen megszüli fiát egy medvebőrön.
Britney a hős
"Nagyon ritka manapság, hogy egy nő ilyen fiatalon szüljön, ez a szobor Britneyt ünnepli bátorságáért, hogy előbbre helyezte a családalapítást karrierjénél" - nyilatkozta a galéria egyik vezetője. A szobron megjelennek a terhesség természetes velejárói is, úgy mint a hatalmas mellek, nagy has, és a kitágult vagina, ennek ellenére a még így is meglehetősen karcsúnak ábrázolt énekesnő csodálatosan fénylő testtel, nőies pózban, és az arcán teljes szenvtenenséggel próbálja éppen kipréselni magából gyermekét. A szobor leginkább a széles csípőt hangsúlyozza, ami egyértelműen a termékenység szimbóluma, és az élet körforgásának kifejezéseképpen már Sean Preston feje is kilátszik Britneyből, aki mindeközben egy üvöltő medve lompos fejébe kapaszkodik.
Senki nem szereti
A szobor senkinek sem tetszik túlságosan, az alkotó az elmúlt napokban több ezer felháborodott levelet kapott, ám ő nem érti, mi a baj az alkotással. "Mindenki fel van dúlva és mérges, de én egyszerűen csodálom Britneyt. És olyannak ábrázoltam, amilyennek ő állította be saját magát, csábítónak" - mondta el Edwards, aki szerint nem véletlen, hogy a tavalyi évben, Britney Spearsre kerestek rá legtöbben az interneten. A terhes nők ugyanis szerinte inspirálják az embert. "Britney példája segít azoknak, akik éppen azon gondolkodnak, mi is lenne a helyes magatartás" - tette hozzá a szobrász, aki egyébként nem tarja magát kifejezetten abortuszellenesnek. A szobrász szerint a művészetnek is tudni kell alkalmazni azokat a témákat, melyek érdeklik a közvéleményt.
Edwards szobrát legtöbb kritikusa egyszerű pornográfiának tartja, nem véletlen, hogy nem találkozunk olyan újsággal, ahol nem szemből mutatják a műalkotást, hanem Sean Preston érkezési oldaláról. Többen érveltek azzal, hogy a szülés természetes dolog, a szobor azonban minden, csak nem természetes. Britney arca - ami egyébként egyáltalán nem hasonlít Britney arcára - nem tükröz semmilyen érzelmet, sem örömöt sem fájdalmat, a póz, amit felvesz, pedig inkább hasonlít egy szeretkezési, mint szülési pózhoz. Az érzékenyebb lelkűeknek azonban más baja van a szoborral, szerintük ez az ábrázolás az állatok szintjére süllyeszti Britneyt mint nőt, hiszen megfosztja őt a szülés intim pillanatától, ami csak rá, és gyerekére tartozik.
Császárral szült
Az egész szobor-vita egyébként nevetségesnek tűnik annak fényében, hogy Britney Spears császármetszéssel hozta világra gyermekét, ráadásul esze ágában sem volt természetes úton szülni. Jó előre megbeszélte ugyanis az orvossal, hogy inkább a császárra szavaz, mert fél a fájdalomtól, így meglehetősen hamis beállítás éppen őt ilyen, nyugodt, szenvtelen képpel ábrázolni szülés közben.
Ez egyébként maga az énekesnő is belátta, és blogján azt írja, ő is kórházban hozta világra a gyerekét, és egyáltalán nem ilyen pózban szült, ám az meglehet, hogy fia fogantatása pillanatában éppen négykézláb állt. Medveszőnyege azonban sosem volt, nem is találja túlságosan izlésesnek. A legnagyobb baja azonban az, hogy a szobrász túlságosan nagynak ábrázolja a fenekét.