Angliában betiltották az Elle MacPherson Intimate fantázianevű fehérnemű-kollekciónak a Vogue-ban megjelent reklámját, mert a reklámfelügyeleti testület szerint sérti a közízlést.
A vitatott képen kulcslyukon keresztül ábrázolnak egy alsóneműben ülő modellt, aki két hüvelykujját bugyijába akasztva, ujjait combján és bugyiján pihentetve üldögél. A reklámot sérelmező olvasó szerint a voyeurisztikus fotón fej nélkül ábrázolt hölgy éppen maszturbál.

Intim pillanatok

A Bendon UK vállalat - amely az Elle MacPherson Intimate márkát forgalmazza - szóvivője az Ananovának elmondta, hogy a reklámot a Rear Window (Hátsó Ablak) című Hitchcock-film ihlette. "A kép bensőséges pillanatot ábrázol, és nőies, elegáns és stilizált" - nyilatkozta. A kampány első fotóján azért nem látszik a modell arca, mivel ez az első olyan hirdetés, melyen nem Elle MacPhersonnal reklámozzák a fotómodellről elnevezett márkát.

A reklám ügyét vizsgáló Advertising Standards Authority szerint a kép "széles körben, súlyosan sértheti emberek érzéseit", ezért elrendelte, hogy a magazin többé ne jelentesse meg az ehhez hasonló fotókat, és a cég a jövőben kérjen tanácsot, mielőtt reklámozna.

Elle túl durva művészeti vezető

A Vogue-ban olvasható, hogy Elle személyesen vette kézbe a kampány művészeti vezetését, és ő jött elő az ötlettel, hogy ezúttal rosszalkodjanak kicsit. A huszas évek "glamour girl"-jei által ihletett kampányban a képek a kukkolás illúzióját keltik. Az egyik fotón például éppen a bugyiját húzza fel a modell.

Elle a magazinnak elmondta: "Az alapötlet az volt, hogy intim pillanatokban lessünk meg egy gyönyörű lányt, aki egy másik szobában egyedül tartózkodik. Minden energiámat belefektettem a kampány elkészítésébe."