A 90-es évek közepén, amikor a Boyzone és a hozzá hasonló fiúzenekarok feltűntek, tinisztárok nem engedhették meg maguknak, hogy azonos neműeket szeressenek. A Boyzone Better című, legújabb számához készült klipben azonban a tagok szerelmespárjaikat alakító színészekkel láthatóak, Gately pedig - aki melegségét a zenekar 2000-es visszavonulása előtti évben vállalta fel, és jelenleg hivatalos élettársi kapcsolatban él azonos nemű párjával - a videóban orientációjának megfelelően, egy fiúval ölelkezik. „Szerintem gyönyörű lett a klip, nagyon szépen összecseng a dallal. Remélem, széles körben pozitív fogadtatásra talál majd” – idézi őt a BBC.
Az eredeti elképzelések szerint a videóban mindenki a saját párjával szerepelt volna, de a civil élettársak nem lelkesedtek az ötletért, így végül színészek alkalmazása mellett döntöttek. Gately szerint az, hogy ő egy férfival tűnjön fel, közös döntés volt a zenekar részéről. „1999-ben coming outoltam, és akkoriban ez merész dolognak számított. Nem hinném, hogy részt tudtam volna venni ebben a klipben, ha nem egy fiúval szerepelhetek benne. Fontos számomra, hogy valóban magamat adhassam, a srácok pedig biztattak: ’Fantasztikus volna, és a maga nemében az első’. Végül ezért is egyeztem bele”.
Meleget még a melegek se játszhattak
Nem ez az első eset, hogy meleg férfipár szerepel egy klipben – a Pet Shop Boys Being Boring című, pucér férfitestekben gazdag videójában például már 1990-ben láthattunk házibulin csókolózó pasikat, bár Neil Tennant csak 1994-ben vállalta fel orientációját .
Az azonban, hogy egy fiúzenekar érintett tagja klipben is irányultságának megfelelő szerepet kapjon, eddig nem történt meg. A meleg tinisztároknak ugyanis évtizedekig nem volt más választásuk, mint szívdögleszően heterónak lenni. Az ok az akkori, jóval prűdebb hozzáállásban keresendő: a "fiúzenekar" típusú termékcsoportot a producerek a tinilányok álmai netovábbjának találták ki, így nem engedhették meg maguknak a rajongótábor-vesztést – még akkor sem, ha helyettük a melegek közül szerezhettek volna újabbakat. Ezért kellett például 1997-es, Baby, Can I Hold You Tonight című klipjükben a Boyzone-fiúknak – akkor még Gatelyt is beleértve – női szereplők után epedezniük, Gately pedig be kellett érje azzal, hogy a No Matter What című videóban ő énekelhette egyenesen a kamerába: „Nem tudok az lenni, aki nem vagyok”.
A Wham! nevű kétszemélyes "boyband" tagjaként George Michaelnek a Last Christmas című klipben kellett meggyőzően megszakadjon a a szíve hűtlen csaja miatt.
A Careless Whisper című, könnyzacskófacsaró lassújában pedig egyenest ágyjelenetig menően kellett visszasírnia az eltűnt kedvest. Ezt olyan meggyőzően tette, hogy az akkor még tinilány Geri Halliwell évekig álmodozott arról, hogy ő lesz majd a férje. „Azt hittem, heteró, hogy is tévedhettem ekkorát...!?” – emlékezett vissza pár éve a későbbi Ginger Spice egykori naiv énjére.
Az pedig ma már hihetetlennek tűnik, hogy volt még olyan idő, amikor Elton Johnnak se szabadott daliás ruszki bakát szeretnie a Nikita című klipjében, ezért daliás ruszki bakalánnyal helyettesítették vágya tárgyát, akit messziről imádhat.
A valamivel később alakult Westlife - akik közül Mark Feehily szintén csak pár évvel ezelőtt vállalta fel melegségét -, már nem volt rákényszerülve, hogy egyértelmű tagadásban tartsa tagjait. Ők egyszerűen azt az utat választották, hogy nem forgattak olyan klipet, amelyben a srácoknak egyértelmű szerelmi szituációkat kellett volna eljátszaniuk. A közkedvelt, melegségüket mégse vállaló popsztárok számára változatlanul ez a módszer lehet a legjobb kompromisszum.
A Boyzone 1993 és 2000 közt működött, majd miután tavaly novemberben bejelentették, hogy újra összeállnak, májusban és júniusban több koncertet is adtak Európában. Múlt hónapban dobták piacra Back Again… No Matter What – The Greatest Hits című albumukat, rajta a - semleges üzenetű - Love You Anyway című másik új számukkal.