Korda György egy viccesnek vélt, amerikai történetével szórakoztatott, Balázs Klári a köldökig érő dekoltázsával, Pély Barna a szerencsés alkatával, Nacsa Olivért pedig felszólították, mondjon vicceseket. A Csao Darwin, férjek és feleségek harcát generáló műsorának felvételén jártunk.

"Tamásom, boldog újévet!"- rázza meg Korda György a TV2 stúdiójának folyosón közeledő Pély Barna kezét, aki viszonozza a jókívánságot, majd fütyörészve tovább sétál. Korda György megáll egy pillanatra, és a szintén folyosón sétáló riporterünk felé fordul, aki nem sejti, hogy kettejük véletlen találkozása egyfajta dadaista dialógussá emelkedik.

Annyi bolond ember a világba' nincs

- Tamásnak hívják ezt a fiút? - szólítja meg a táncdalénekes a számára ismeretlen kollégánkat.

- Nem Tamás, Barnabás.

-Annyi bolond ember közt, amennyivel a Megasztár válogatásaiban dolga volt, én biztos, megbolondulnék. Annyi bolond ember a világba' nincs.

Tekintse meg képeinket!

- Úgy gondolja? Ez egy kis ország.

- Hahha. Magazintól jött?

- A Velvettől.

- De látom, van humora. Hadd meséljek el egy történetet kedves, nem untatom? Tizenöt évvel ezelőtt az Egyesült Államokba hívtak fellépni Ifjabb Járóka Sándorral együtt. A színpadon bekonferáltam őt. Hölgyeim és uraim, következik a káprázatos tehetségű Ifjabb Lakatos Sándor! Ő pedig idegesen a színpadra lépett, és megszorította a kezem: Köszönöm, Bélám. Hahha.

A beszélgetésbe ezen a ponton az öltözőből kilépő Balázs Klári is hasonló dramaturgiai érzékenységgel bekapcsolódik.

- Milyen a ruhám? Jó lesz? - szólítja meg Kordáné a számára szintén ismeretlen kollégánkat.

- Nincs túltolva picit a dekoltázs?

- Két váltást hoztam, hogy könnyebben tudjak dönteni. Mindig viszek kettőt. De hogy érted, hogy túltolva?

- Mély.

- Összefoghatom ziherejsztűvel. Le kell mennem a kocsihoz, mert azt mondják, rossz helyen állunk - és ezzel a Korda házaspár sietve elindul a lépcső felé.

A hőskorból merített

A Csao, Darwin február végén bemutatandó adásának felvételére készülnek a helyszínen január elején, amelyre többek közt azért látogattunk el, hogy nyomon kövessük az új műsorvezető, Nacsa Olivér debütálását. A parodista azt a klasszikus öltözőt örökölte meg, amely a Claudia Show idején a műsorvezetőnő temérdek cipőjének raktáraként működött. Claudia ex-székén Nacsa hajhabbal rögzíti Music Television hőskorából merített frizuráját, és nem néz fel a tükörből "Az újságírók hívogatnak, hogy most akkor vége a Banánhéjnak? Pedig nincs szó erről. Remélem az Ivánt nem zargatják ezzel, érzékeny fiú" - skandálja halkan. Kollégánk együttérzően mosolyog a tükrön át, és egyelőre nem kérdezi meg, vajon hogy értette a műsor főszerkesztője az előbb a dohányzóban, hogy Nacsa olyan, mint egy Forma 1-es pilóta?

A folyosón ezalatt Koós János és felesége, Dékány Sarolta érkezik a sminkszoba felé, ahol Galambos Dorina aznapra szóló megtervezése épp véget ért, Pély Barna pedig továbbra is fütyörészve várja barátnőjét. "Én mindenhol jól tudom érezni magam, mindenben képes vagyok megtalálni az értéket. Ez egy szerencsés tulajdonság" - adja át a Megasztár zsűritagja tanítását, noha eredetileg afelől érdeklődtünk, miért épp őt és Galambos Dorinát választották zsűritagok egyikének a férjek és feleségek közt zajló verseny elbírálására.

Ősi típusok

Riporterünk előzőleg már megkapta a műsorhoz kapcsolódó ismeretterjesztést, méghozzá a várakozó statisztéria gondolkodójától, és annak hatására a halántéka már a Korda családdal történt találkozás előtt enyhén zsibbadni kezdett. "A műsor ősi típusok, hogy is fogalmazzak, komplementerek összecsapása" - mondta az öltönyös úr, akitől sietve elsodródunk, de követ. "Okos műsor, mert a tartalmat látványvilággal egészítik ki, így közelebb lehet kerülni különböző népréteghez". Az adás stábja ekkor a stúdió felé tereli a nézőket alakító érdeklődőket, és a szalontáncosokat a hangszórón át értesítik arról, kezdődik a felvétel.

Klikk a képre!

"Szija, Olivér" - köszöntik nem sokkal ezután az első sorban ülő negyvenes nők a kamerák mellett belépő műsorvezetőt, majd az animátor a tapsvihar felvételét kezdi. Nem elégedett a nézőkkel, akik szerinte nem elég lelkesek, és ez láthatóan dühíti. Odafönt a vezérlőben faltól-falig érnek a monitorok, és köztük csak egy, amely nem a díszletek közt zajló eseményeket, hanem a Hír Televízó műsorát sugározza. Nacsa Olivér minden monitoron a nézőket köszönti, és előad egy Korda-improvizációt a férjek csapatvezetőjének érkezése tiszteletére. A feleségek vezére, Klárika vihogva belép a képmezőbe, ahol jól látszik, blézerét mégsem kapcsolta össze.

Ébresszétek fel!

"Mi van az Olivérrel? Ébresszétek fel! Mondjon vicceseket!" - utasít mikrofonon egy leálláskor az egyik munkaerő. Ez az üzenet sem stimulálhat jobban egy érzékeny embert, mint a rég nem látott ismerősök találkozásakor a 'Hogysmint! Mesélj valamit! felütés.

Nacsa Olivérre viszont motiválóan hatott az utasítás, és dinamikusabban folytatta a műsort, amelyben időnként a majmot alakító Big Brother Bálint koppintott a játékosok fejére. Láthattunk egy méltatlan break táncprodukciót is, amelyet a játékosok egy síkosított műanyagszőnyegen mutattak be, és mint utólag a velük folytatott beszélgetésből kiderült, ők ezt nem találták kínosnak, sőt, úgy gondolják, környezetük közönye miatt eddig fel nem fedezett - és legalábbis szerintük vélt - értékeik bemutatására nyílt alkalmuk.