horoszkóp

Fabricius és Kandech Evelyne bulvárpunk románca

hh
2006.04.27. 08:12
A Story magazin megírta, hogy Kandech Evelyne és Fabricius Gábor, egy reklámügynökség kreatív igazgatója szerelmes lett egymásba. A románc résztvevői szerint ez nem vicc, hanem játék a média szabályai szerint, és még Jungnak is van hozzá köze.

A Velvet megdöbbentő dologra lett figyelmes az állandóan meglepetéseket tartogató Story magazin hátsó oldalain. Egy Story-cikk ölelkezős képekkel illusztrálja, hogy Kandech Evelyne a nagy csalódások után végre új szerelemre lelt Fabricius Gábor reklámszakember személyében. Aki egyébként boldog családapa.

Mi a sztori?

A Velvetnek több dolog miatt bűzlött, hogy a cikk valóságtartalma kevesebb lehet a kelleténél. A címben ugyan az szerepel, hogy „Barátság lett a szerelemből”, de ezt a szerelmet a szövegben semmi sem támasztja alá a „Jelek szerint a barátság talán szerelemmé érik” mondaton kívül.

Klikk a képre!

Evelyntől idéznek ezt-azt („Nagyon régen nem éreztem senki iránt ilyen vonzalmat, és lenyűgözött a tehetsége, kreativitása”), de az énekes lány képviselője szerint az érintett nem is nyilatkozott a magazinnak. A képek közt egy olyan is szerepel, amin Fabricius és Evelyn csókot nyomnak egymás szájára. Szó szerint nyomnak, mert a képen mindketten olyan fejet vágnak a „szerelmi” csókhoz, mintha egy csigát nyalogatnának.

Nem szerelem, média

A cikkben Fabricius Gábor nem nyilatkozik, és nem is cáfol, ezért felhívtuk, magyarázatot követelve. Fabricius elmondta, hogy egész nap hívogatták a különféle újságoktól, de nem mondott egyiknek sem semmit, mert „leszarja”, de velünk kivételt tett. Felvilágosított, hogy az egész dolog nem arról szól, hogy ők most szerelmesek-e egymásba, hanem a médiáról.

Fabriciusnak már akkor feltűnt, hogy Kandech Evelyne-be több tehetség szorult, mint sok próbálkozóba, amikor az első Megasztárban mezítláb kiállt és elénekelte Björk egyik számát. „Másrészt meg haver, jól érzem magam vele. De elég bölcsi, hogy ezt kell magyaráznom nektek, nem?”

Tehetségesnek véli

Fabricius szerint a bulvárvilág, ahova Evelyne a Megasztárból besodródott, nem úgy bánik vele, mint ahogy azt tehetségéhez mérten megérdemelné, úgymond „ramaty állapotba került az imázsa”. „Evelyne ma az egyik legtehetségesebb előadó, csak underground. Hiába került bele a médiadarálóba, belőle nem lehet annyi pénzt csinálni, mint Tóth Verát” – fejti ki véleményét Fabricius. „Úgy érezem, vissza kell kapnia azt a hitet és lehetőséget, amit a média elvett tőle.” A reklámszakember DJ mangói és senai magaslatokat emlegetett Evelyne zenéjének minősítése kapcsán.

Valóságelméleti fejtegetés

Szóval Fabricius összebarátkozott a lánnyal, és segíteni akart neki, ezért elhatározta, hogy amit a média elrontott Evelynnel kapcsolatban, azt most visszacsinálják.

Klikk a képre!

A Story szerelmi történetéről végső soron Fabricius nem állította, hogy nem igaz, hanem eldöntendő kérdésemre visszakérdezett, hogy egyáltalán mi a valóság, sőt, van-e valóság amögött, amit a média csinál. Ebbe a kérdésbe a Velvetnél már sokkal nagyobb gondolkodóknak is beletört a bicskájuk.

Szerelemcentrikus média

Azt is elmagyarázza, szerinte miért van ilyen alulprezentált helyzetben ma Evelyn. „Az országban egy szappanopera folyik, amit a média csinál” – magyarázza Fabricius. „Másról sem szól, csak a negédes szerelmek szövődéséről, és elmúlásáról. Ha megnézzük, a Barátok Köztben vagy a Jóban Rosszbanban ugyanarról van szó, mint a bulvárlapokban. A magyar kulturális színvonal jól látszik belőle” – értékeli a helyzetet. Jung elméletét veszi elő, hogy a populáris kultúrában az egy helyen élő emberek kollektív tudattalanja jelenik meg. „Evelyne ütközése a kollektív tudattal okozta a mélyrepülését” – szűri le.

Játék volt

Az árral szemben úszva azonban Fabricius már elkezdte felépíteni Evelyn új imázsát, egy fellépését fél füllel a Velvet is hallhatta azóta. Evelyne a Bulvária című rendezvényen lépett fel absztrakt-hiphop előadásával egy mikrofon és egy laptop kíséretében. Nem volt rossz.

Evelynnek nyáron ki fog jönni az első lemeze, az imázsát pedig Fabricius építi: ha kell, csókol is.

Visszatérve kérdésemre, hogy miért csókolóztak a Cosmo partin, azt válaszolta: „Ez egy játék. Ott a partin a játékban ez volt az az eszköz, ami működni tudott.”

Fiktív románcok

Nem Fabricius és Evelyn az első furcsa médiapár; tavaly Jáksó László és Terecskei 'Zanzibár' Rita románcának híre is felröppent, persze véletlenül éppen a Zanzibár új lemezének megjelenésekor. Két éve pedig Nagy 'Tereskova' Kriszta művésznő sokkolta azzal a közönséget, hogy össze fognak házasodni Geszti Péterrel, aztán persze arról is kiderült, hogy médiaművészeti kezdeményezés volt.