A vébémeccsekhez kapcsolódó stúdióbeszélgetéseket vezető műsorvezetőtől eddig harminckétszer kérdezték meg, hogy ért-e a focihoz. Holott kolléganőivel a csapatok előéletéről kell tudniuk, színes híreket kell kutatniuk, és arra kell figyelniük, hogy a stúdióban ülők, mit mondanak. A nőknek pedig igen is helyük van a sportműsorokban, mert olyan dolgokra figyelnek fel, amin egy férfi könnyen átsiklik.

Mi volt annak a koncepciónak a célja, hogy három hasonló kinézetű nő közvetítse a labdarúgó-világbajnokságot az MTV-n?

A természet adta a koncepciót: a három lányt azonos szemszínnel és hajszínnel áldotta meg a sors.

Mi a különbség köztetek?

Direktbe nem lett lefektetve, hogy egyikünk az okos, a másikunk pedig majd vicces lesz. Persze fel lehet fedezni különbségeket, például Andi {Mérei Andrea – a szerz.} a legvisszafogottabb és a legprecízebb, én lazábban próbálom megfogni a beszélgetéseket. Ildi {Zelinka Ildikót – a szerz.} pedig nagyon lelkes, és hagyja kibontakozni a többieket.

Mi a szerepetek a műsorban?

A vezérfonal nálunk van, nem hiszem, hogy kulisszatitkot árulok el azzal, ha azt mondom, csak a lányok fülébe jutnak el az információk, mi tudjuk, mikor jön a reklámblokk, mihez tudunk képet is mutatni. Tehát a kulcs a mi kezünkben van, nekünk kell belefojtanunk a szót abba, aki az adásidőn túl is beszélne.

Kinél mire figyel a stylistotok?

Egy csapat felelős ezért, persze most kiemelten foglalkoznak velünk. A lányokat eleve színesebben öltöztetik, mint a fiúkat, mert ők a dominánsak. Ildi nem szereti, ha kint van a válla, Andi valamivel merészen visszafogottabb nála, én pedig szeretek kísérletezni. Egyszer egy néző írta, hogy nagyon ledér vagyok – akkor épp kint volt a vállam -, amit majdnem be is olvastunk, de végül nem került adásba. Személy szerint engem boldoggá tesz, hogy már nem kötelező kosztümben műsort vezetni. Hosszú évek alatt jutottunk el oda, hogy már öltözhetünk csajosan, lehet nagy fülbevalónk. Persze még egy sportközvetítésnél is súlyozni kell, tehát nem lehet különböző fajsúlyú eseményekről ugyanolyan típusú ruhákban közvetíteni. Függetlenül attól, hogy ez közszolgálati televízió, már merészebb színeket használunk. Azt is figyelembe kell vennünk, hogy egy bárszéken ülünk, ami nem  túl kényelmes. Nem szabad olyan anyagot választanunk, ami például gyűrődik.

Hányszor kérdezték meg, hogy értesz-e a focihoz és szereted-e?

Az elmúlt két hétben minimum harminckétszer. Nekünk nem a játékhoz kell értenünk, nekünk rá kell látnunk az egészre. Tudnunk kell a csapatok előéletét, színes híreket kell kutatnunk, figyelnünk kell arra, amit a többiek mondanak. Ha elakad egy beszélgetés, tovább kell gördítenünk. Nem könnyű feladat ez sem, az általános rálátásért sokat kell készülnünk minden adásra, át kell vennünk mindent A-tól Z-ig.

Egy korábbi interjúban azt állítottad, hogy a Telesport főszerkesztője azt mondta, a televíziózásban igenis van helye a női műsorvezetőnek a stúdióban, csak meg kell találni a szerepüket. Nőként mi a ti szerepetek?

A visszajelzésekből arra következtetek, hogy igaza volt. A nők kritikusak, és vannak, akik biztosan nem kapcsolnak el, ha nőt látnak sportműsort vezetni. A nőknek máshogy forog az agyuk, más oldalról közelítenek meg egy kérdést, mint a férfiak. Így vagyunk összerakva. A foci most már újabb és újabb ikonokat vesz elő, nem olyan egy világbajnokság, mint harminc éve. Trendi férfiak játszanak, akik már reklámokban is szerepelnek, gondolhatunk itt Beckhamre meg a többiekre. Miattuk is egyre több nő nézi a meccseket.

Te milyen dolgokra figyelsz fel, amin egy férfi nagy valószínűséggel átsiklik?

Például rögtön kiszúrtam, amikor a francia szövetségi kapitány egy kínos döntetlen után azt válaszolta az újságíró kérdésére, hogy "vannak olyan pillanatok, amikor nem beszélek angolul." Arra, hogy az uruguayi elnök minden nap felhívja a csapatot, és érdeklődik, mi van velük, hogy vannak. Van, hogy látok egy arcot, ami annyira kifejező, és azt gondolom, ez érdekelheti az embereket.

Mennyit készülsz egy adásra?

Két órát biztosan, mert nagyon sokat kell utána olvasni a dolgoknak, de mivel folyamatosan tájékozódom, ha hallok vagy látok valami érdekeset, abban a pillanatban leírom. Most már a vége felé a visszakeresés is tetemes időt vesz el, hiszen nem jegyez meg mindent az ember abból, ami eddig történt. Arra is készülnöm kell, hogy ne üljünk csendben, ha hirtelen visszakapcsolnak a stúdióba, tudjunk miről beszélni, ne higgye a néző, hogy a készülékében van a hiba.

Sikerre számítotattok, amikor VB egyik hivatalos dalát, a K'naan Wavin'flag című számát feldolgoztátok?

Ezt dalt a kétéves kislányom is tudja kívülről, pedig csak akkor látja, amikor megissza este a tejét. Egyszerűen hihetetlen, hogy ilyen népszerű. Az angol nyelvű változat is könnyen megtanulható, mert nem bonyolult a szövege. Egy rokonom konkrétan arra kért, ha még egyszer elkezdi énekelni, vágjam tarkón. Nagyon sokan szeretik. Amikor lemegyek a közértbe, azt kérdezik, mikor lesz belőle lemez. Fülbemászó sláger, a csapból is ez folyik. Állítólag a 10-17 évesek körében a legnépszerűbb.

Mit gondolsz, miért ennyire népszerű?

Az emberek szeretik, ha valaki, aki bent ül a dobozban, néha civil is. Ha látják bohóckodni, énekelni. Az is furcsa volt nekem, hogy szeretnek a nézők bejönni hozzánk, és ezért végigállnak hosszú sorokat. Amikor élőben meglátnak, csodálkoznak, hogy nekem is van két lábam.