"Azt akarja, hogy amit ő szeret, azt mások is szeressék" – mondta Geszti Péterről egy portréban Liptay Gabriella, a T-Mobile kommunikációs igazgatója, és talán ez foglalja össze a legjobban, hogy miért utálják rengetegen az X-Faktor mentorát, akinek egyik lételeme a szórakoztatás.
Geszti Ludas Matyi, illetve a harmadik évadban Mézga Aladár hangjaként kezdte a karrierjét, ami sokáig olyan színes és érdekes volt, mint a figurák, amelyekhez a hangját adta.
A műsorvezető életének állomásainál mindenképpen meg kell említenünk a Danubius rádiót, ahova a Music Televisionre emlékeztető stílust akarta bevinni, illetve az MTV néhány műsorát, amelyekben a 90-es évek elején szintén a laza, a megszokottól eltérő műsorvezetőt formálta meg, például az Ászban.
A műsorvezetői, énekesi munkák mellett a háttérben elkezdett a reklámszakmában dolgozni, ahol hamar az egyik legfontosabb szereplővé nőtte ki magát, a legkomolyabb cégek mind Gesztivel akartak együtt dolgozni, aki öntötte magából a jó, frappáns, szórakoztató, általában szóviccektől sem mentes ötleteket.
A Rapülők zenekar népszerűsége sokat segített a reklámszakmában, a zenekar viszont ugyanúgy magában hordozta minden jegyét annak, ami miatt Gesztit sokan utálják, ahogy a műsorvezető bármilyen más próbálkozása.
Ahogy a reklámszakmánál sokan azt mondják, hogy a jelenlegi elég sivár helyzetet részben, vagy egészében Geszti Péter idézte elő azzal, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektetett a szövegre, mint a képre, úgy a Rapülők esetében is hallani olyanokat, hogy a két albumot megért, abszurd produkció hosszú távon inkább ártott a nyugati mintákat nehezen feldolgozó, általában elég hullámzó minőségű magyar popzenének, mint használt.
Az egyik tehát, amit Geszti kritizálása közben el szoktak mondani, hogy egy személyben döntött romba, akasztott meg szakmákat, ami még akkor is túlzás lenne, ha ez ellen a műsorvezető nem ellenkezne. Nehéz legalábbis elképzelni, hogy valaki ennyire fontos lehessen egy személyben, hogy teljes szakmák hanyatlását hozza. Geszti egy májusi interjúban ezt mondta ezekről a vádakról a Velvetnek: "Aki pedig azt mondja, hogy én vagyok felelős a reklámszakma jelenlegi állapotáért (hallottam már ilyen véleményt is, és kéjesen jól esik érezni a vicsorgó irigységet vagy a korlátolt sznobizmust), az szimplán téved. Illetve összekeveri reklámszakmai munkáimat más szerepléseimmel, mondjuk, hogy ismert mint ungarische popsztárt vagy műsorvezetőt, és ez a kelleténél jobban irritálja. Szóval, én csupán egy magyar reklámügynökség kreatív vezetője voltam, és rajtunk kívül a piac 90 százaléka mások művein 'edukálódott'".
Ha szakmák hanyatlását nem is hozta, az biztos, hogy Geszti márkát csinált saját magából, amit igyekszik mindenhol eladni, és az évek során ezt a márkát egyre komolyabbá, fontosabbá akarja tenni. Ennek az imidzsépítésnek ugyanúgy jele volt, hogy reklámcégébe személye miatt érkeztek a legfontosabb megrendelők, ahogy az is, hogy a mostanra elég kétes értékűvé vált ARC plakátkiállítást az ő nevével adták el.
Ahogy a Geszti-jelenség évről évre nőtt, úgy vált néha önellentmondásossá az egész. Retorikailag értelmezhető húzás volt 2005-ben egy roma származású nővel elénekeltetni egy Magyarország szeretetéről szóló dalt, amikor az ország menthetetlenül kezdett ideológiák és politikai táborok mentén széthasadni. Ezzel nagyjából egy időben Geszti részt vett a Szeretem Magyarországot Klub megalapításában, ami szintén ugyanazt az üzenetet képviselte, amit a Magyarország című dal is magában hordozott. A Szeretem Magyarországot Klub után létrehozta a Médiaunió nevű szervezetet, ami a szervezethez csatlakozott kommunikációs cégekkel, szakemberekkel igyekszik különféle fontos társadalmi üzeneteket minél több emberhez eljuttatni. Geszti az úgynevezett balos értelmiséghez tartozik, korábban a mára megszűnt SZDSZ egyik kampányát ő irányította. Azzal, hogy elkezdett az ország, a nemzet érdekében beszélni, kinyilvánítani, hogy mennyire szereti, igyekezett hidat képezni a szétszakadóban lévő társadalomban, de a dolog egyelőre nem úgy sült el, ahogy tervezte: viszonylag súlytalanok ezek a próbálkozások.
Ezután következett Geszti legnagyobb ellentmondása, a Nemzeti Vágta. "A tartalom a legfontosabb, a forma, a felszín az kevésbé érdekes" – mondta Geszti korábban egy interjúban, de a Nemzeti Vágtáról sok mindent lehet mondani, de hogy tartalom lenne, mint a forma, azt nem. Geszti nem titkolt szándéka a 2008-ban indult Nemzeti Vágtával, hogy a huszárruhás lóversennyel valamilyen nemzeti hagyományt teremtsen meg, aminek még a gondolata is elég borzasztó. Hagyományokat nem teremteni szokás, hanem kialakulnak. Nagyon rossz hangulata van annak, ha valaki annyira fontosnak érzi magát, hogy úgy gondolja, egy személyben egy egész nemzet nevében teremthet hagyományokat.
Geszti Péter szereti a saját képére formálni a dolgokat, amire ellenpéldaként szokta hozni az ARC plakátkiállítást, ahol nem az ő ötletei érvényesülnek. Mindenesetre az X-Faktorban eddig viszonylag visszahúzódóan viselkedik, nem rabolja el a többiektől a műsort.