„Már három gyerekem van: a két kisfiam és az ősszel megjelenő szólólemezem” – mondta Moór Bernadett. A Bestiák - és annak utódformációja, a BST - megszűnésével 2001-ben visszavonult Bedhy elindítja szólókarrierjét, de saját bevallása szerint nem elsősorban a hazai könnyűzenei életbe vágyott vissza. „Az elmúlt években megtaláltam a nőiességemet a feleség és anyaszerepben, és ez kiegyensúlyozottá tett. Ahhoz azonban, hogy teljes értékű nőnek érezzem magam, szükségem van a színpadra is. Ott élek igazán.”
Ne énekelj olyan hangosan!
Bedhy úgy emlékszik vissza, hogy a Harlequin gyerekszínházban töltött évei alatt döntötte el, énekesnő szeretne lenni, de - az előadóművészek zöméhez hasonlóan - a pályához fűződő óvodáskori élményei is vannak. „A nagymamám sokat emlegette, hogy a villamoson néha elkezdtem énekelni egy gyerekdalt, és ő kérte, ne énekeljek olyan hangosan. Egészen fiatal korban már látható, hogy egy gyereknek mihez van affinitása. A fiaim például remekül léggitároznak.”
Az énekesnő az Ungár Szalonzenekarban kezdte a pályáját. „Nagyon jó iskola volt, egy sor szakmai trükköt elsajátítottam, köztük a színpadi viselkedés módját. A norvég turnékat pedig azért is szerettem, mert a gyakori fellépés jó edzés volt a hangomnak.” Az énekesnő ezután egy időre Kenyába költözött.
Bivalyröcsöge-alsó
„Az éneklés abban az időben hiányzott, és ezt úgy próbáltam kielégíteni, hogy például szilveszterkor részt vettem egy karaokepartin, és második helyezett lettem. A fekete emberek között ez szép siker volt” – nevetett az énekesnő. Miután visszatért Magyarországra, a playback-dance fénykorában meghívták a Bestiák trióba. Habár a csapat szétválása után a sajtó azt emelte ki előszeretettel, hogy a menedzser pert indított a három énekesnő ellen, Moór Bernadett szuperlatívuszokban beszélt erről az időszakról.
„Imádtam. Újdonság volt és lendületes, a lányokkal jó barátságban voltunk és alig vártuk a fellépéseket. Bivalyröcsöge-alsón is ugyanolyan lelkesedéssel mentünk ki a színpadra, mint bárhol máshol az országban. Sosem voltam cinikus és unott, inkább a naivitás jellemző rám” – emlékezett vissza Bedhy, elismerve, a zenei kreativitását nem tudta kiélni ebben az időben.
A közértbe sem mentem smink nélkül
|
„Nehézséget jelentetett az is, hogy 26 éves fejjel kezelni kellett a népszerűséget. Hajtott a bizonyítási vágy, ezer százalékon akartam teljesíteni, arra is ügyeltem, hogy még a közértbe se menjek le smink nélkül. Másfelől azt a kettősséget volt nehéz feldolgozni, hogy ismertek voltunk, ünnepeltek minket, de közben hétköznapi körülmények közt éltünk. Kis Polskival mentem a fellépés helyszínére, és hogy el ne késsek, menet közben, kézzel kapartam a jeget a szélvédőről.”
Bedhy szerint a kilencvenes években a bulvársajtó szelídebb volt, mint manapság, bár a Bestiák három énekesnőjét akkor sem lett volna miért szétszedni. „Nem voltak botrányaink, pasiügyeink. Nem maradtunk bulizni a fellépések után a diszkókban, hanem mentünk haza aludni.” Az énekesnő bulvárértelmezése egyébként eltér a médiaszemélyek többségétől. Úgy tartja, azokat a művészeket, akik köztiszteletben állnak, a bulvársajtó is finomabban kezeli, és az életüket „nem cincálja a címlapon.”
Nekem is volt depressziós időszakom
A nyilvánosságra utalva Bedhy hozzátette, megérti azokat az embereket, akik egy látványos sikerszéria után, kiesve a figyelem középpontjából, nem találják a helyüket. „Nekem is volt egy depressziós időszakom az együttes feloszlása után, amelyen a család és a barátok átsegítettek.”
Az elmúlt néhány évben az énekesnő ritkán lépett fel. „Az a néhány fellépés azonban hosszú hetekre feltöltött. A heti énekóráim Dékány Endrével szintén óriási élményt jelentenek. Azokban éltem ki magam mostanáig.” Az énekesnő két éve tervezi, hogy visszatér a könnyűzenei életbe.
Ha szerelmes vagy, van dalod
„Forog az ízlés, és látható, hogy az élőzenére van most nagyobb igény. Persze a tuctuc zene megmaradt, de a húszas-harmincas korosztálynak már sokkal fontosabb, hogy minőségi zenét kapjon. Gondoljunk csak bele, a zene átszövi az életünket. Minden korszakhoz lehet kötni pár dalt. Ha szerelmes vagy, van dalod; ha szakítasz, van dal, amire kibőgheted magad. Olyan ez, mint az illatok, amelyek mindig előjönnek az emlékekkel. Ez mindig eszembe jut, ha valaki azt mondja, hogy a zenélés nem tisztességes, polgári szakma. Ez alapján igenis az, és nagy szükség van zenészekre.”
Bedhy tizenhét éve kezdett énekelni, és a különös jubileum alkalmából tizenhét saját dalt vett fel a lemezére. A lemezen társszerzőként és szövegíróként is jegyzi magát az énekesnő. „A tizenhét ugyanis a szerencseszámom. A dalok között van swing, pop és rock, tehát elég eklektikusra sikerült az anyag. Olyan, mint én, bennem is van egy kicsi mindegyikből. A szívemnek több csücske is van.”
Porszívózás után próba
A lemez - melynek a címét egyelőre nem tudjuk - elkészítésében számos zeneszerző segített Bedhy-nek. „Igazi hangszeres zene, hús-vér emberek által eljátszva, nagyon büszke vagyok rá.”
Az énekesnő úgy tervezi, hogy évente néhány, nagyobb koncertet adna. Nemrég az Operaházban lépett fel egy zártkörű koncerten, a Fekete Kovács Kornél vezette MAO-val. „A háztartás vezetése mellett jó volt újból próbákra járni, készülni az előadásra. A sörfesztiválok, falunapok és más haknik már nem az én terepem. Az az álmom, hogy nagyzenekaros koncerteket adjak. Az élő zenélésnek óriási feelingje van.” Arra a kérdésünkre, mivel lehetne manapság megtölteni egy koncerttermet, az idealista Bedhy így válaszolt.
Na, így képzelem
„Hiteles, igényes produkcióval, jó zenészekkel és show-elemekkel. Rengeteg táncos betéten is dolgozom a produkción belül, ezért is működöm együtt a Megatánc döntőseivel, akik több műfajban is bizonyítottak már. Amikor a férjemmel a Michael Bublé showra készülve megnéztük az énekes koncertfilmjét, ránéztem és azt mondtam: na, így képzelem el a leendő koncertjeimet.”
|