„Bodnár Attila egyszer elmondta nekem, hogyan kell slágert írni. Azt mondta, kell egy fütyülhető dallam, könnyen megjegyezhető szöveg, és egy szimpatikus arc, aki előadja. Ekkor magára mutatott”- mondta Erős Attila, utalva a slágergyártás abszurditására.
Szórakozó playmate-ek
Az egykori Carpe Diem frontembere és állandó dj-társa, Spigiboy, feldolgozta a Party (party is a gruppensex) című funky-sztenderdet, és a dalhoz készült videokliphez playmate-eket hívtak szereplőnek. Mint arról Erős beszámolt, nem szeretnének szakítani a buliklipek eddig ismert és jól bevált képi világával, ez a felvétel is szórakozó fiatalokat mutat be.
A forgatás szünetében kerestük meg az énekest, az aktualitásokon kívül arra is kiváncsiak voltunk, miért lett a kilencvenes évek egyik legnagyobb dance-slágere az Álomhajó című szerzeménye. Erős Attila a dal elkészültének tízéves évfordulóján sem tudja biztosan megmondani a siker titkát.
Szarból nem tudunk várat építeni
|
Mint elmondta, eleinte a csapat énekesnőjének, Fanny-nak a szólólemezére szánta a dalt, amelyhez Orbán Tamást kérte fel szövegírónak. Orbán három hónap alatt sem írta meg a dalt, így Erős Attila költötte az olyan sorokat, mint Álmodd,hogy vakít a fény, tombol a nyár e földtekén. Már a danceboom időszakában is többször felvetődött, hogy a dalt nem az együttes énekesnője, Fanny énekelte, és ezt a témát most mi is megemlítettük. Hámozzák ki önök a lényeget a dodonai dialógusból.
- Hogyan befolyásolta a szakmai hiteledet, hogy annak idején felvetődött, nem Fanny énekelte az Álomhajót?
- Nem befolyásolta. Kiderült talán, hogy nem Fanny énekli?
- Egy énekesnő jelentkezett, de nem bizonyította be, hogy az ő hangját halljuk. Tehát Fanny énekelte az Álomhajót, vagy sem?
- Azt sem mondom, hogy igen, azt sem, hogy nem. Annyi biztos, a stúdióban egy gép nem tud magától felénekelni egy dallamot. Aki meg nem tud énekelni, annak a hangjával stúdiókörülmények közt sem lehet csodát tenni. Szarból nem tudunk várat építeni.
A legjobb pasi a világon- Magyarországon
Most rátérünk az aktualitásokra. Erős és Spigiboy saját bevallásuk szerint igyekszenek azt a sztereotípiát lerombolni, amely szerint „tuctuc-zene” az, amit csinálnak Mint azt Erős Attila elmondta, élő hangszerekkel dolgoznak a remixeikben. Annak ellenére, hogy az elmúlt tíz évben Erős főleg dj-ként tevékenykedett, és 2005-ben megkapta a legjobb dj-nek járó Viva Comet díjat, az interneten is megtalálható felvételeinek visszajelzései alapján a közönség inkább előadóként emlékszik rá. Egyik kedvenc kommentünk a Rég várok valakire című klipjéhez hozzáfűzött gondolat egy bizonyos Bernicicctől. „Ő a legjobb pasi a világon (Magyarországra gondolok!)”
A visszajelzésekből ítélve a dj-páros dalait nehéz műfaji keretek közé szorítani, „a véteches-téentés nyáladék stílustól”-tól kezdve a „mai dance-ig” számos meghatározást olvashatunk a fórumokon. Erős Attila úgy fogalmazott, arra törekszik, hogy dalaiban megjelenjen a „gondolatiság”, ez pedig azért is követelmény, mert ő már „szeniornak” minősül a zenei szakmában. Biográfiája alapján a Carpe Diem előtt olyan zenekarokban is dolgozott, mint TDS (The Dirty Squadron) és Cerberos, de a Google számára egyik név sem cseng ismerősen.
Fejlődőképes
Erős Attila ideje nagy részében nem a szórakoztatóiparban tevékenykedik, már csak hétvégente keveri a zenét, egyébként egy reklámcéget vezet és informatikus végzettsége mellé az elmúlt években közgazdaságtanból is diplomát szerzett. Mint a legtöbb hazai reklámszakember, kérdésünkre sem szerette volna minősíteni a hazai reklámfilmek színvonalát; ami a magyar könnyűzenei színvonalát illeti, szintén röviden elmondta, úgy látja, fejlődőképes.