"A boldogsághoz nem elég a népszerűség, a boldogságért harcolni, küzdeni kell. Az élet szépségét nem lehet csinos külsőben keresni, az ember szépsége valahol benn, valahol mélyen az emberben alakul ki" - ez a mottó olvasható Fekete Szilvia, azaz VV2 Sziszi hivatalos honlapjának kezdő mondataként. Ha a látogató a vizuális kultúrában olyan szintű immunitást szerzett, hogy még elérzékenyülni is képtelen magát a köszöntő előtt felbukkanó beállított fotók láttán, legalább ez a szöveg csavarja a szívét.
Rövid pályakép
Nálunk hagyomány, hogy a testi adottságaikból élő nők mindössze két sztereotípiát hangsúlyoznak, ha egy beszélgetés során a hivatásuk vetődik fel A fajsúlyosabb reakció szerint ők amúgy képzett, két-három-nyolc diplomás nők, tehát eléggé okosok. Vannak ugyanakkor néhányan, akik dokumentumok híján azzal a magyarázattal kompenzálnak sikeresebben, hogy igazából a szépség belülről fakad. Fekete Szilvia esetében is az utóbbi szempontot kellett figyelembe vennünk, amikor honlapjának műelemzésébe kezdtünk.
Fekete Szilvia hivatalos, ám posztmodern lezáratlanságot sugalló honlapjára egy hír kapcsán találtunk rá. Eszerint a VV2 Vörös Démonja nick alatt megismert, és hírnevét egy "szerelemféltésből elkövetett" pofozkodás kapcsán konzervált egykori táncosnője megtalálta álmai munkahelyét a spanyolországi Marbellán, ahol éjjelente milliárdos öreguraknak fenntartott szórakozóhelyen mozgatja a testét.
A steril divatfotókba belefáradt
Önmaga helyett kárpótlásul a Fekete Szilvia iránt érdeklődők megkaphatják azt a fotót, amely a táncosnőről a Képeslapok rovatba van feltöltve. Ezen viszonylag decens sminkben, és a hajához a trandícionális stylist tanfolyamok szerint a leginkább illő kivizöld topban pózol jól láthatóan egy tükrös liftben. Tollakkal kiegészített füllbevalója mögött a tükörben villan a vaku, és nárcisztikus fotósa ezzel a különleges beállítással magát is meg tudta örökíteni munka közben.
Fekete Szilvia ügyesen ráérzett arra, hogy a steril beállításokba és a Photoshop konjuktúrájába a széles közönség belefáradt már, és feltételezhetően ezért is döntött úgy, hogy ezen kívül is szolgál néhány homemade termékkel, például a jordániai nyaralásáról, amelyet a katarzis teljessége kedvéért még fülsértő, paparazzi-rajt imitáló hanghatással is kísér.
Szökőkút és olajszint-mérés pókhálóban
A képek tanúsága szerint Fekete Szilvia kedveli a sportmezbe öltöztettet felsőtestét helyi kisfiúkhoz szorítani egy szökőkút előtt, és akkor sem esik kétségbe, ha utastársa a szálloda ágyán szeretné megörökíteni. Olyankor maga elé kapja Barcsay Jenő Művészi Anatómia című kötetét, amely a méretei ellenére könnyű tengerparti olvasmány, ugyanis javarészt képek vannak benne. Egy teve sem tudja kizökkenteni a külseje kultuszából a modellt, aki ebben az esetben a fekvő állat mellé hajol, és lejjebb húzza feszes sportmezét.
Zártabb kompozíciókat, de hasonló esetlegességet sugall Fekete Szilvia "Autószalon fotóim" kollekciója, amelyik hangulatában az újból és még mindig divatos nyolcvanas éveket idézi, ugyanakkor elvétve derül csak ki, a modell testrészei mögött és alatt milyen gépjármű képviseli a díszletet. A képek készítője nem tartott a közönségesség vádjától, és modelljét úgy instruálta, hogy ezt a tulajdonságot sikerüljön kidomborítani. Szívesen látta Fekete Szilviát ocelotmintás műszőrmével a vállán, neccharisnyában és combig érő csizmában terpeszteni, mint Metal Lady-emlékjelmezben pucsítani a nyitott motorháztetőn, vagy fehér, pókhálószerű glamúr-miniruhában az olajszint ellenőrzését imitáltatni vele.
A honlap tartalma szerint Fekete Szilvia vizualitásával hosszabb távon betelni nem akaró látogatóknak többé már lesz lehetőségük körberajzolni a táncosnő fenekét, az csak egy alkalomra szólt egy magazinbeli melléklet segítségével. Jelentkezhetnek viszont ezúttal a táncstúdiójába.