A VS Model tehetségkutatóján az év modelljének választott Hajtó Adrienn divattervezést tanul, és nemsokára angolul is, hogy boldoguljon a modellszakmában. A reménységet két nappal ezelőtt fotózták le először, és máris nagy összegű szerződést kapott, minket pedig megizzasztott.

"Két nappal ezelőtt volt életem első fotózása, még nem tudom megmondani, hogy a fotózás áll-e hozzám közelebb, vagy az, hogy ruhát mutassak be a kifutón. Mindkettő izgalmas, a színpadot kezdem szokni" - mondta Hajtó Adrienn a VM Model versenyén az Év modellje címet elnyert 17 éves diáklány. A győztes garantált 10 millió forintos modellszerződést kap a tehetségkutatót szervező ügynökségtől, ezenkívül a jelenlévő olasz modellügynök, Simone Ferrari is felajánlotta, hogy készít róla fotókat.

Kipróbálta magát, és bevált

Hajtó Adrienn a döntőt megelőző válogatások soproni fordulójában ért el sikert, és elmondta, akkor állt először kifutón. "Egy divattervezői iskolába járok, másodikos vagyok. Nem terveztem eddig, hogy modell legyek, de a suliban szoktak divatbemutatókat tartani a végzősök ruháit bemutatni, és bárki kipróbálhatja magát. Én kipróbáltam egyik barátnőmmel, és mondták, hogy van bennem valami. Anyuék ezután beneveztek egy modelltanfolyamra. A tanfolyamon meg jelöltek erre a versenyre, így vagyok most itt" - vázolta az eddigi pályáját röviden a leendő modell.

Galéria

A versenyt megelőzően a 12 döntőbe került lány egy háromnapos felkészítő táborban vett részt, ahol a stáb a lehető legtöbb arcukat próbálta előhozni. Olyan divatfotósokkal dolgoztak, mint 2004 legjobb ausztriai reklámfotósának választott Norbert Kniat, valamint Németh Kristóf, Zsolyomi Norbert, Koch Balázs és Dévai Ákos. Az ügynökség ígérete szerint az elkészült fotókat a modelljelölteknek ajándékozzák majd, így a portfóliójuk egy részét ingyen megkapják. Tudva, hogy Hajtó Adrienn divattervezőnek készül, a táborban számára összeállított öltözékekről kérdeztük.

A soproni vonat

"Mind különféle volt. Volt egy kék cicanadrág rózsaszín atlétával, amit különlegesnek találtam. Nem volt annyira divatos, talán ezért tetszett" - mondta a leendő modell. Az interjú közben a neves francia Marilyn ügynökség bookere, Guillome Terrason érkezett az öltözőbe, és egy kis Leica géppel képeket készített Adriennről, aki jelezte, néhány perc múlva indulnia kell, mert ha lekési a soproni vonatot, legközelebb hajnalban tudja elhagyni a várost. A beszélgetés további néhány percében a modell alaposan megizzasztott bennünket.


Eszerint nem vagy divatkövető?

De. Szeretem a divatot. Megnézem a katalógusokat.

Azért kérdeztem, mert az előbb mondtad, divattervezőnek készülsz.

Nem biztos, hogy divattervező leszek. Sokan vannak, akik azt tanulják, de nem lesznek divattervezők. Azok lesznek, akikben megvan az a plusz.

Milyen plusz?

Amitől különlegesek lesznek.

Értem. És egy modell számára mi lehet az a plusz, amitől különleges lesz?

Ez egyénektől függ.

Milyen a jó modell?

Olyan, mint például Kate Moss.

Őt miért tartod jónak?

Mert már nem annyira fiatal, mint akiket most keresnek a modellszakmában, de nagyon jó és mindenhol elismerik.

Vágysz arra, hogy olyan ismert legyél, mint Kate Moss?

Annyira nem. Nem szeretnék újságokban szerepelni.

Magazinokban? Divatlapokban?

Nem, azokban szeretnék, csak bulvárlapokban nem, ahol a magánéletemről írnának.

Gyerekkorod óta szeretnél modell lenni?

Nem, sosem foglalkoztatott.

Ha nem is biztos, hogy divattervező leszek, a hazai divatszakmáról gondolom van véleményed.

Igen. Még nem annyira lendületes. Ezt beszéltük pont a lányokkal a felkészítőtáborban.

Ezért szeretnél külföldön dolgozni?

Nemcsak ezért.

A versenyt szervező ügynökség azt hangsúlyozza, hogy nemzetközi munkákra lesz lehetőségetek.

Igen, ez érdekel engem is.

Hova utaznál legszívesebben?

Bárhová.

Milyen nyelven beszélsz?

Németül tanulok, de most már tudom, hogy ideje beiratkoznom egy angol tanfolyamra is, ha külföldön is szeretnék dolgoznil.

Hogyan boldogulsz majd, ha esetleg bekerülsz egy olyan divatmetropoliszba, mint Milánó?

Ebbe még nem gondoltam bele.

Csak megkapod reggel a válogatások helyszínét és időpontját az ügynökségedtől, és térképpel a kezedben végigjárod a várost?

Ezt mesélik.

Van olyan márka, amelyiknek nagyon szeretnél az arca lenni, vagy olyan kampány, amire vágynál?

Minden érdekel.