Akármennyire is sokat foglalkozunk Paris Hiltonnal, tudnunk kell, a világ boldogabb részén szinte biztos, hogy nem ismerik a nevét. Ahogy egyre inkább belemélyedtünk a Hilton szállodalánc történetébe, rá kellett jönnünk, hogy ez a Hilton nem az a Hilton, ami Paris neve után van. Azok az értékek, amiket ez a majd' százéves vállalkozás képvisel, köszönőviszonyban sincsenek azokkal a dolgokkal, amikről Paris Hilton jut az eszünkbe.
A Hilton hatás
Ahogy a furcsaarcú szőke celebritás egyre ismertebb lett 2003 óta, a Hilton-lánc bevételei is úgy nőttek drasztikusan. Teljes bevételük 2005-ről 2006-ra 84%-kal, majdnem négy és fél milliárd dollárról, több mint nyolcmilliárdra nőtt. Ebben az időszakban volt Parisnek a legtöbb balhéja, úgyhogy megkérdeztünk egy reklámszakembert, hogy elképzelhető-e egy ilyen agyafúrt reklámozási módszer. Válasza teljesen elkeserített minket. Egyáltalán nem tartotta valószínűnek, hogy Paris Hiltont a család áldozta volna fel azért, hogy egy kis nyereségre tegyenek szert a szállodaiparban. Véleménye szerint egy olyan tradicionális cég, mint a Hilton Hotels Corporation vendégei és üzletfelei nem abból a körből kerülnek ki, ahol Paris Hilton a legnagyobbat alakította. Ezt egyébként más, külföldi szakemberek is alátámasztják, és az is, hogy a különféle Hilton cégek egymással kesze-kusza láncolatot alkotnak, így Rick Hilton, Paris apja, nem is a Hilton Hotels, hanem a Hilton & Hyland Real Estate vezetője, ami csak egy a sok vállalkozás közül, amit a szépszámú Hilton testvérek visznek. Reklámmal foglalkozó forrásunk elmondása szerint Paris Hilton az, ami. Egy brand, amit meg lehet vásárolni. Ezt egyébként maga a trónörökös erősítette meg még régebben egy interjú során. Paris Hilton egyébként elég drága. A Bécsi Operabálra állítólag 1 millió dollárért ment el. Ez óránként nagyjából 110000 dollár. A biztonság kedvéért megkerestük az egyik magyarországi Hilton szállót is, hátha reklámszakemberünk tévedett és mégis van valami csúnya összefüggés, de amikor a kétes múltú és jelenű örökösről érdeklődtünk, kis híján ránk csapták a telefont. Ebből azonnal megértettük, hogy nem kívánják kommentálni a tengerentúli eseményeket.
A megdönthetetlen birodalom
Most hogy tisztázták velünk, hogy sajnos nincs összefüggés Paris Hilton és a szállodalánc hirtelen jött meggazdagodása között, nézzük meg, hogy milyen nagy is a birodalom, amiről beszélünk. Az első hotelt még Paris dédapja, Conrad Hilton nyitotta 1919-ben, Texasban. Aztán ahogy teltek, múltak az évek 1946-ban megalapította a Hilton Hotels Corporationt. A cég ekkor indult világhódító útjára. A XXI. század elejére közel 2800 szállodájuk lett a világ 76 országában. Összesen nagyjából 480000 kiadó szobájuk van, amik tizenegy Hilton brandhez kapcsolódnak. Az egyes brandek a tradicionális luxus különböző ágait képviselik. Mind közül talán a Conrad Hotels és a nemrég megvásárolt Waldorf Astoria lánc képviseli a legexkluzívabb pompát. A többi kilenc lánc, vagy brand között - ahogy tetszik - ott van természetesen a Hilton Hotels is több mint 500 hotellel. A legérdekesebb brand talán a Doubletree. Itt a fényűzés és a ragyogás mellett állítólag itt lehet elfogyasztani a világ legfinomabb chocolate chips cookies-ait.