Visszatért az 50 évvel ezelőtt divatba jött baby-doll, ezúttal nemcsak hálóingként.
1956-ban Tennessee Williams írása alapján, Elia Kazan készítette a Baby Doll című filmet, amely egy Dorothy nevű lányról szólt, akit apja hozzáadott egy Mississippi állambeli gyapottermelőhöz. Lévén azonban a lány igen fiatalka, az apa kikötötte, hogy a férj addig nem nyúlhat feleségéhez, amíg az húszéves nem lesz, és Dorothy addig a gyerekszobában alszik. A filmet hirdető plakáton a lány egy nagyon lenge, rövid hálóingben volt látható, amint a kiságyban fekve az ujját szopja. A filmet a Time magazin annak idején minden idők "legközönségesebb" mozijának nevezte, ám hamar kultuszfilm lett belőle. Főszereplője, Carroll Baker Oscar-díjat kapott érte, hálóinge pedig bekerült a divat történetébe: megszületett a "baby-doll."
A film sikere után a ruhadarab megjelent a kor leghíresebb díváin, Marilyn Monroe-tól kezdve Gina Lollobrigidáig. A ravaszul ártatlan holmi egy új szexepil szimbóluma lett. Idővel azonban az agresszívebben szexis fehérneműk háttérbe szorították.
Most azonban újra megjelent a kifutókon. És nemcsak otthoni viseletként, hanem és főként alkalmi ruhaként. Ez az új módja annak, hogy valaki közönségesség nélkül legyen érzéki - mondják a divatdiktátorok. Ilyenek a Dior-modellek testszínű csipkéi, vagy a ciklámen szín az angol Ribeirónál. Van már baby-doll gyöngyökkel, hímzéssel, nyomott mintával is. Velük a nők nemcsak hódítanak, hanem magukat is jutalmazzák - állította a La Repubblica című olasz napilapnak Alessandro Dell, Aqua, a La Perla tervezője.