Karel Gott, Prága arany csalogánya cseh élelmiszerek népszerűsítéséhez és árusításához adta nevét. A Károly Udvara (Karluv Dvur) elnevezés alatt várhatóan eredeti, Csehországban előállított élelmiszereket fog szerdától árusítani az olcsóbbak közé tartozó Plus Discount üzlethálózat.
"Kizárólag cseh élelmiszerekről, termékekről van szó. Tejtől, cukortól, rizstől kezdve egészen a különféle italokig. Mindezeknek az termékeknek Karel Gott lesz a keresztapjuk" - írta a Mladá Fronta Dnes című napilap. A népszerű énekes pontos és konkrét szerepe az egész ügyben, illetve a most induló reklámkampányban még nem ismeretes. Maga Gott az ügyben nem nyilatkozott.
A legolvasottabb cseh újság úgy tudja, hogy a Karluv Dvur védjegy mellett a Plus Discount üzlethálózat már a Karlova Koruna (Károly Koronája) védjegyet is bejegyeztette. Hogy ez utóbbi mit takar, azt a sajtónak egyelőre nem sikerült kideríteni.
"A Csehországban terjeszkedő diszkont boltok között egyre nagyobb a konkurencia. Érthető, hogy az ár mellett más módon is megpróbálnak egyéniek lenni" - kommentálta a Plus Discount kezdeményezését Zdenek Skála, a kereskedelmi hálózatok tevékenységét figyelő és elemző Incoma cég képviselője. Felhívta a figyelmet arra, hogy a Plus Discountnak tavaly jelentősen csökkent nyeresége, s nyilván ez az oka annak, hogy a cég új utakat keres népszerűségének növeléséhez, a fogyasztókhoz.
"Karel Gott szinte szentkép, ikon a cseh lakosság jelentős része számára. Nevének összekapcsolása egy élelmiszercsoporttal sikeres lehet" - állítja Skála.
Más vélemények szerint élelmiszerek esetében még egy ilyen név sem jelent túl sokat. "A kapcsolat Gottnak biztos nem fog ártani, de az élelmiszereket nem teszi eladhatóbbá. Maga az énekes valószínűleg nem itt fog bevásárolni, míg hívei alapvetően az ár alapján fognak dönteni" - jegyezte meg Ondrej Obluk, a prágai Mather Communications reklámügynökség igazgatója.