Britney Spears legújabb klipje akár a híres japán rajzfilm a Ghost In The Shell néhány újravágott jelenete is lehetne, ráadásul az énekesnő új animációs klipje még néhány másik japán rajzfilmből is építkezik. Egyes vélemények szerint arcátlan lopás, mások azt mondják, a készítők finoman átvettek részleteket, és olyan is akad, aki szerint az ilyen gesztusok nem árulkodnak másról, mint a jó ízlésről. A japán rajzfilmekre hajazó klipek sorát Kanye West kezdte, de már előtte is volt egy csomó zenész, aki megnézte, milyen animálva. Robbie Williams még a péniszét is megrajzoltatta.

Csütörtökön mutatták be Britney Spears új videóklipjét, amelyben egy rajzfilmfigura bőrébe bújva meglehetősen sok akcióban vesz rész. Spears a klipben úszik, szalad, rúg, ugrik, bejut a rendszerbe, megöli a kiborgokat, robbant.

Számos internetes forrás és a saját kommentelőink szerint is a klip leginkább olyan, mint a Ghost In The Shell (Páncélba zárt szellem) című japán kultuszrajzfilm. A klipben visszaköszön néhány híres jelenet a filmből. A klip eleje például nagyon hasonlít a rajzfilm elejére. Ezen kívül a film egy másik emlékezetes pillanatát is megeleveníti Spears, amikor hátraszaltózva leugrik egy háztetőről.

A Ghost In The Shell eleje

A Toon Zone fórumozói szerint a tagadhatatlan Ghost In The Shell utánérzés mellett egy kevésbé ismert rajzfilmből – az Aeon Fluxból – is szorult jócskán az új Spears-klipbe.

Az Aeon Flux egy amerikai rajzfilmsorozat, amit egykor az MTV adott. Később film is készült belőle. Míg a Ghost In The Shell gépek és kiborgok világában játszódik, addig az Aeon Fluxban egy meglehetősen groteszk, mutánsokkal, klónokkal és robotokkal teli világot találunk. Ebből a sorozatból a netes szakértők szerint a klipbe inkább csak kisebb motívumok kerültek.

Noha az Aeon Flux nem anime – tipikus japán rajzfilmstílus – sokan ezek közé sorolják.

Aeon Flux - Gravity

A különféle bloggerek és rajzfilmoldalak fórumozói mind-mind másképp ítélik meg Britney Spears klipjét.

A már említett Toon Zone-on például azt mondják, hogy egy ilyen jellegű klip mindenképpen a jó ízlés jele, még akkor is, ha Britney Spearsről van szó.

Más blogokon azt mondják, arcátlan koppintás, amit a klip készítői műveltek, ráadásul, ha már nyíltan lopnak, akkor tehették volna úgyis, hogy egyértelművé teszik a párhuzamot.

Végül olyan hozzászólásokkal is találkoztunk, amelyekben azt írták, finoman a mainstream kultúrába emeltek néhány elemet az undergroundból.

Robbie Williams pöcse és a Take on me

Természetesen nem a szétesőben lévő énekesnő volt az első, aki rajzfilm-klipben szerepel, de még csak az animeket sem ő hozta be a popzenébe. A felkapott rapper Kanye West Stronger című száma a Ghost In The Shell népszerűségével bíró Akira rajzfilmből vett át néhány jelenetet. Igaz, ők élőszereplőkkel újraforgatták az átemelt részeket.

A japános stílusnál maradva érdemes még megemlékezni a Linkin Park – Breaking the habit című számáról. Nincs róla mit mondani, jó érzéssel összerakott klipről van szó.

Az egyik első klip, amelyben a számot előadókból kreáltak rajzfilmfigurákat, az A-Ha monstreslágere, a Take On Me volt. Ebben a számban először képregény-figuraként láthatjuk a zenekar énekesét, aki Pinokkió módjára megelevenedik, és rajzolt alakká válik.

A rajzfilmklipekből egy egész csokorra valót, és így egy összefüggő filmet készített néhány éve a francia illetőségű Daft Punk. A klipek egy csillagközi popzenekar elrablását, majd kiszabadítását mutatják be.

A rajzfilmesítésből Robbie Williams is kivette a részét. A szám, amihez a klipet csinálták– a Let love be your energy – baromi nagyot bukott, de a rajzfilm legalább jópofa. Arról szól, hogy Williams mindenféle csajokat próbál felszedni, aztán a csajok kiröhögik a szerszámát, aztán... na, az utolsó poént nem akarjuk lelőni.

És persze Madonnát is húzták már ki. Nem is egyszer. Három olyan klipje is van, amelyben rajzfilmfigura. A Musicban verekszik, a Who’s that girlben saját Betty Boop-os verzióját nézegeti. A Dear Jessie-ben pedig néhány Diseny-rajzfilm elevenedik fel.