Titokzatosság
A Szfinx névre keresztelt, fehérre festett bronzszobor az első az öt Moss-t ábrázoló alkotás közül, amelyeket Quinn készített a modellről. A szobrászt a londoni születésű manöken titokzatossága ihlette meg, szerinte ugyanis Mossban van valami, ami őt az egyiptomi szobrok misztikájára emlékezteti. Az alkotást jelenleg Groningenben állítják ki, majd a négy másik, a közönségnek eddig nem bemutatott Moss-t ábrázoló szoborral együtt kerül majd át New Yorkba. Nem ez az első alkalom, hogy Kate Moss a múzsakarrier felé kacsingat. Legutóbb Lucian Freud festett róla képet, ami tavaly februárban 3.93 millió fontért kelt el New Yorkban.
Quinn-t is izgatják a nem szokásosknak mondható témák, írja a BBC. Hírnevét azzal szerezte, hogy a kezek nélkül és rövid lábbal született, éppen terhes művészről, Alison Lapperről készített szobrot, a diszkriminációellenesség jegyében. A heves reakciókat kiváltó alkotás a londoni Trafalgar Square-en áll.
A születés ünnepe
A közelmúltban egy amerikai szobrász, Daniel Edwards abortuszellenes szobrot készített Britney Spearsről, akiről azt állítja, hogy mélységesen csodálja. Szerinte ebben az abortusszal fertőzött korban Britney az életet ünnepelte fia, Sean Preston világra hozásával, ezért egy szobrot is készített neki. A szobor teljesen meztelenül ábrázolta a terhes Britney Spearst, amint négykézlábra ereszkedve éppen megszüli fiát egy medvebőrön.
Meghalt a művészet
A Kate Mossról készült szobor kapcsán a szakma egyből a brit képzőművészet halálát kiáltotta ki. A hozzáértők szerint ugyanis már az is hatalmas hiba volt, hogy Lucian Freud beadta a derekát, amikor a modell megkörnyékezte, hogy szeretne neki meztelenül pózolni. Quinn munkája pedig egyértelműen bebizonyította, hogy művészet eladta magát a középszerűségnek és a 'high art' helyett a népszerűséget hajszolja. A Britneyről készült Edwards-szobrot pedig a legtöbb kritikusa egyszerű pornográfiának tartja. Többen érveltek azzal, hogy a szülés természetes dolog, a szobor azonban minden, csak nem természetes. Ezt egyébként maga az énekesnő is így gondolta, aki nem találta túlságosan ízlésesnek az alkotást. A legnagyobb baja azonban az volt, hogy a szobrász túlságosan nagynak ábrázolta a fenekét.