„Nagyon szomorú, hogy mindenki engem akar utánozni. Nincs olyan barátnőm, takarítónőm, sofőröm, testőröm, aki ne mágus, és jós akarna lenni. Gyerekek, ha pávatollat teszek a fenekembe, akkor majd ti is azt csináljátok? Az szúr!”- intette követőit Müller Rózsa jósnő a sajtó nyilvánosságán keresztül meggyőződését két kínai mondással alátámasztva. „Az egyik: sosem lehet megelőzni azt az embert, akinek a nyomában vagy. A másik meg: a törpe mindig úgy akar az óriáson felülkerekedni, hogy levágja az óriás fejét. De attól ő még csak egy törpe.”
Már akkor megmondtam, a kisfiú nem él
Az erdélyi jósdinasztiából származó Müller Rózsának két soros titulusa van a névjegykártyáján, ő a Magyar Jósok Egyesületének az elnöke, és az Ezoterikus Akadémia Sorselemző Tanszékének a vezetője. Éppen ennek a sokoldalú asszonynak a lakásában egy barackszínű kanapén ülve szemeztünk a falon függő aranyozott feszülettel, amikor felvetődött bennünk, hogy vajon miért hívott meg a jósnő néhány női magazin újságíróját és fotósait az otthonába Medveczky Ilona táncosnővel, Mary Zsuzsi énekesnővel, és Nyertes Zsuzsa színésznővel együtt.
Az esemény kedvéért fekete flitteres ruhába öltözött, de koponyával és kristálygömbbel nem operáló Müller Rózsa erre a kérdésre hosszan válaszolt, mint elmondta, meg szeretné mondani ezeknek a tehetséges nőknek a jövőjét, ezenkívül be szeretné avatni az újságírókat a jóslás alapjaiba, valamint a szakmája hírnevét szeretné óvni, mert az utóbbi időben egyre több a sarlatán, aki átveri, megkárosítja, kifosztja a hiszékeny embereket. Mint azt részletezte, saját hírnevét ezzel az akcióval nem szeretné öregbíteni, nem szokása reklámozni magát, és újságokban hirdeti a szolgáltatásait, de azért kitért arra a két esetetre, amikor a rendőrséggel együttműködve bűnügyekre derített fényt. Talán emlékeznek a médiaturnéra, amelyet Soproni Ági színésznő halála után Müller Rózsa bejárt, miután meglátta, hogy a nő gyilkosa a saját fia, illetve az eltűnt Dominik nevű kisfiú esetére, akit családjának a harci kutyái téptek szét, mialatt az anya váltig állította, a fiú eltűnt a Margit szigeten. „Már akkor megmondtam, a kisfiú nem él”- emlékeztetett bennünket egykori nyilatkozataira Müller Rózsa, majd koncentráltan keverni kezdte a tarottkártyát.
Medveczy mindent aranytálcán kapott az élettől
Közszolgálat: hogyan ismerjük fel a kóklert?
„A kókler ott kezdődik, hogy ha leülsz vele szemben, azt kérdezi: mi a problémád? Azonnal állj fel! Ha ő jós, amikor kirakja a kártyát, látnia kell, hogy az illető miért jött”- korrepetálta a Velvetet Müller Rózsa. „A második: ha nem tudja elmondani a múltad eseményeit. Nem igaz, hogy arra könnyebben következtetsz, ha ránézel az emberre. Volt már nálam csúnya férfi, kaffogott a műfogsora, mégis szeretői voltak, de számtalan. Én sosem nézem az ember személyiségét, mert abból nem látszik semmi, csak a kártyából, tenyérből. A harmadik szempont, ami alapján meg lehet ismerni a kóklert, ha álnevet használ. Minek nevezném el magam Seherezádénak, miért lenne okom nem a saját nevemet használni? És a negyedik az, hogy hirdeti magát. Én nem hirdetem magam, szájhagyomány útján terjedek.”
A jósnő elsőként Medveczky Ilona jövendőjét olvasta ki a kártyából, arról tájékoztatva a művésznőt, hogy egy közeli barátja nemsokára meg fog halni. A táncosnő így beszélt később az előszobában benyomásairól a Velvetnek. „Minden etap igaz, amit Rózsa mondott. Sosem voltam még jósnőnél, szeánszra vittek el, ami nagyon megdöbbentett, és a horoszkópomat is megcsinálták már. De nem tartom fontosnak a magam szempontjából a jóslást, mert mindig előre tudom, mi történik velem. Hal jegyében születvén jó az empátia-készségem”- mondta Medveczky, mielőtt kalandvágyból a személyiségfejlődésére tereltük volna a szót. „Nézze, fiatalkoromban egy pesszimista beállítottságú ember voltam, de mindennek, ami jól sikerült, örültem. Semmit nem vártam az élettől aranytálcán, és mégis mindent aranytálcán kaptam. Ettől váltam az életem későbbi szakaszában optimistává.”
Mindeközben az újságírók lelkesen éltették Müller Rózsa minden megnyilvánulását, egyetértve vele abban, hogy a jóslás tehetsége anyai ágon öröklődik, hogy a tehetséges embereket bizony szeretik utánozni a környezetében élők, de hogy sajnos a tehetséggondozás Magyarországon szomorúan kezdetleges. A nagy egyetértésben a szobát ezoterikus harmónia töltötte be, amelyet néha kívülálló kérdéseinkkel törtünk meg. Így tudhattuk meg, hogyan ismerjük fel a sarlatánokat, és hogyan ismerjük fel a tehetséges jósokat.
Mary Zsuzsinak az egyedüllét a halál
Mary Zsuzsi következett Müller Rózsa asztalánál, akinek egykori férjéhez, Klapka Györgyhöz fűződő érzései kaptak nagy hangsúlyt a beszélgetésben. Az énekesnő így beszélt a jóslás után a Velvetnek. „Arra vártam, hogy Rózsa megjósolta, hogy rövid időn belül megjön a nagy ő. De az a helyzet, hogy harminc éve burokban élek, Gyurival szinte egy levegőt veszünk, és amíg ez így van, addig nem lesz más férfi. Ott lakom az ő telkén, és el kellene mennem, lezárnom a kapcsolatot, de a nagy semmire nem megyek el, mert ott vannak a gyerekek. Mérleg nő vagyok, akinek az életében nagyon fontos a harmónia, a békesség, egy mérlegnek az egyedüllét pedig a halál. Senkit még akarattal meg nem bántottam, Gyuri pedig duplán érzékeny ember. Szóval nem tudok elmenni, mert nem szeretném, hogy a család szanaszét menjen. Igaz az is, hogy apakomplexus hajtott Gyurihoz, elvált szülők gyereke vagyok, és ezért még jobban odafigyelek arra, hogy a gyerekeimnek ne kelljen csonka családban élniük. Ezért ilyen nehéz, ezért állnak előttem az akadályok”- gondolkozott hangosan Mary Zsuzsi.
Közszolgálat: hogyan ismerjük fel a jóstehetséget?
„Én magamon szoktam kipróbálni, ki mennyire tehetséges jós. Volt olyan eset, amikor fiatalokat teszteltem. Olyan dolgokat is megmondtak, amiket rég elfelejtettem. Azt, hogy például tizenkét éves koromban súlyos vesebetegségem volt, majdnem meghaltam. Aztán hogy magántanuló voltam. Megmondták, hány gyerekem van, és mihez van tehetségük. Megmondták, hogy két lányunokám van és nagyon szépek, mert a Vénusz alatt állnak"- részletezte a jóstehetségekhez fűződő pozitív élményeit Müller Rózsa.
A legnagyobb dráma azonban Nyertes Zsuzsa kártyáiból derült ki, aki elsírta magát, amikor Müller Rózsa arra figyelmeztette, hogy lányát biciklis baleset érheti. „Nem halált látok, csak veszélyhelyzetet, amit meg lehet előzni”- nyugtatta a színésznőt a jós, majd rátértek a karrierre és pénzügyekre. Müller Rózsa általánosságokban annyit mondott Nyertes Zsuzsának, hogy mindig kap majd színházi szerepeket, de nem foglalkoztatják annyira, mint amennyire tehetséges, illetve hogy szépségszalonjának alkalmazottai megkárosíthatják. A színésznőből ekkor előtört a panasz. „Horribilis összeget fizetek a szalon bérleti díjaként, és akkor megtörténik az, hogy az alkalmazottam elmegy, és elviszi a két éves vendégkörét. A fodrász és a vendég kapcsolata bizalmi viszony, és akit odaédesget magához, az követni fogja.”
A jóslás alapjaira végül nem tanított meg bennünket Müller Rózsa, de amikor a meghívott művésznők elmentek, azzal bocsátotta útjára a drámákba beavatott újságírónőket, hogy az életben az egyik legfontosabb dolog, hogy figyeljünk magunkra, és persze másokra is.