Az istenek fogyasztóvá válnak
"E tárgyaknál alantasabbat el sem lehet képzelni, de mi felemeltük és fekete bársonyra helyeztük őket, mint az ékszerdobozokat" - mondja Mouron. "A színészekre az emberek úgy tekintenek, mint istenekre. Amikor azonban fogyasztókká válnak, olyanok lesznek, mint bárki más."
Szerelmes levél, újságok és szósz
A két fotós a több mint 10 év alatt általában a tulajdonosok jóváhagyása nélkül emelte el szemeteszsákokat, mert így biztosak voltak abban, hogy semmit nem rejtenek el előlük. "Láttuk például John Travoltát kijönni a házából, ő is meglátott minket, de nem szólt semmit. Biztosan hajléktalannak nézett bennünket." - emlékezett Mouron. A zsákmányt aztán hazavitték, leporolták, majd a stúdióban lefényképezték.
John Travolta kukájában szerelmes levelet is találtak - "J. T. 50 évesen remekül nézel ki!" felirattal -, továbbá ásványvizes üvegeket és ázsiai szószokat. Sean Penn egy kerti sütő dobozát dobta ki, benne egy malibui demokrata párti klub röplapjával: "Válasszuk újra Bill Clintont". Steven Spielberg és környezete a The Los Angeles Timest és a The New York Timest olvassa, továbbá szereti a nagy tábla csokoládékat. Melanie Griffith és Antonio Banderas valósággal falják a színes magazinokat és a chipset.
Big Mac, utazási listák, világos sörök
Michael Jackson szemétgyűjteménye azért keltett szenzációt, mert Big Mac dobozok voltak benne, pedig a gyorsétkezők termékeiről elmondható, hogy többnyire nem népszerűek a hírességek körében. Tom Cruise végtelen utazási listáktól, ruháktól és bőrápoló szerektől szabadult meg, Charlize Theron dohányzás elleni tapaszoktól, Madonna pedig világos söröktől és gabonapelyhektől. És találtak természetesen olyan önteteket és pattogatott kukoricát is, amelyek ugyancsak neves sztár, Paul Newman nevét viselik.
A fogyasztói társadalom cinikus képe
A kiállítást az előkelő New York-i Le Bernardin nevű étteremben rendezték be. Eric Ripert séf szerint nincs ellentmondás a kukafotók és a falakat borító 18-19. századi tengeri festmények között. Számára a fogyasztói társadalom mibenlétének cinikus képe ez a kiállítás, és ő inkább a képek szociológiai oldalát látja benne, mint a mögöttük lévő hírességeket.
A 25 fotó darabja 6000 dollár. A bevételeket részben egy élelmiszer-segélyekkel foglalkozó szervezetnek utalják át.