Anettkát nem egészen huszonötezer méter magasig "lőtték ki", ami elég magas, csak hát az űr alsóhangon nyolcvanötezernél kezdődik. Azt látta, amit mi szoktunk, ha felnézünk éjszaka az égre. Tudják: csillagokat. Hét és fél millióért.

Anettka elment és visszajött az űr határából. Hogy ez aztán most azt jelenti-e, hogy már végre tisztában van vele, hogy maximum azt a képzeletbeli vonalat láthatta, ami után egyszer csak az űr következik, vagy nem, azt nem tudjuk. Szerencsére Önök viszont igen, így leveleikben is mindig felhívják a figyelmünket arra, hogy Anettka nem lett Farkas Berci, egyetlen pillanatra se.

Legyen Anettka egy MIG-31-ben

Öröm az ürömben, hogy Önből viszont lehet Anettka. Ahogy bárkiből. Nem kell hozzá uganis más, csak hét és fél millió forint, ami egy középkategóriás autó ára. Anettkának Wagon R-je volt régebben. Önnek milyen autója van?

Az alapján, hogy Anettka egy valamilyen MIG-et emlegetett, valamint egy lelkes olvasónak köszönhetően, kiderítettük, hogy a műsorvezetőnő melyik csomagot vehette igénybe az egyik orosz idegenforgalmi iroda ajánlata alapján. Mert a Pusztafahrt is nagyon izgalmas kishazánkban, de az oroszoknál az űr (környékére) ruccanás csak az igazi dili.

Nézzük először a gépet, az állandó kétségek közt tipródók nagy örömére. "A MIG-31 Foxhound a leghatékonyabb orosz légvédelmi vadászgép, az első olyan, több célpont bemérésére is alkalmas szovjet repülőgép, ami fejlett radarrendszerrel rendelkezik, így képes arra, hogy felderítse és kövesse az alatta lévő mozgó célpontot" - olvasható az utazási iroda honlapján. Igen, Anettka nem ült űrhajóba, csak vadászgépbe, de tegye fel Önök közül az a kezét, aki már ült ilyesmiben is akár.

Anettka történelem

Ez persze még nem menti fel Anettkát az alól, hogy folyamatosan tökhülyét próbál csinálni a sajtóból. Először kitalálta, hogy a kis túrája miatt önjelölt űrhajóssá üti magát a semmihez is úgysem értő magyar nép szemében. Már 2004 novemberében kitalálta, hogy fél évre kiutazik Csillagvárosba tanulni. Aztán 2005 júliusában, az esküvőjét is Csillagvárosban tervezte, akkor még saját magát az első női űrhajósként aposztrofálva, de aztán terhes lett, elvetélt és 2006-ra már ott tartott a fejét összevissza kapkodó sajtó, hogy nem annyira űrrepül, inkább űrugrik.

Tények

Ugrott bizony, egy kétszemélyes, 21,5 méter hosszú, 6,6 méter magas géppel, aminek a maximum sebessége a hangsebesség 2,83-szorosa, és egészen 24.400 méter magasra képes emelkedni. Az nagyon magas, tényleg, onnan elég kicsi a Föld, csakhogy Anettka nagy pechjére a Nemzetközi Repülő Szövetség (FAI: Federation Aeronautique Internationale) becslése szerint az űr százezer méter magasan kezdődik, és még az amerikaiak is nyolcvanezer méter magasra teszik a hivatalos űrhatárt.

Egész egyszerűen arról van tehát szó, hogy ha Ön Anettka akar lenni, és leperkálja a hét és fél misit, akkor egy kicsit közelebbről láthatja az űrt az összesen ötven percig tartó repülés során. Készíthet közös fotót a pilótával, videózhat repülés közben is, ráadásul az egész legvégén kap egy bizonyítványt arról, hogy valóban felszállt a géppel. A csomagba természetesen a vízumtámogatás, a szállás, az orvosi vizsgálat és idegenvezetés is beletartozik, kész csoda, hogy kacsákat nem adnak mellé kabalának.

MIG-31

A MIG 31-es hatékonyságának kulcsa állítólag a NATO Flashdance névre keresztelt speciális radarja, amit a világ egyik legjobb hadi radarjának tartanak. Az új Soloviev D-30F6 motort kifejezetten a MIG-31 számára fejlesztették ki, hogy növeljék a hatótávolságot, ami a legfontosabb fejlesztés a MIG-25-ös géphez képest. 1987-ig több mint 150 Foxhoundot teszteltek a Szovjetunió észak-nyugati területeitől kezdve egészen a Távol-Keletig. A Foxhound elsődleges feladata a légvédelem, nagyhatáskörű légrakétákkal rendelkezik és egyszerre 4 különböző célpont bemérésére is képes.

Felszerelésünk a túra során sisakból, oxigénmaszkból (hiszen gyorsak vagyunk), mentőfelszerelésből, és egy speciális, nagy magasságú repüléshez szánt öltözetből áll, ami egy olyan speciális overall, amely segíti a repülőgép-vezetőt abban, hogy nagy túlterhelésű manővereknél (pl. szűk fordulók) ne veszitse el az eszméletét (ez az, amiben Anettka űrhajósi terveinek bejelentése óta előszeretettel pózolt a fotósoknak).

Ha ezek után az utazást valamiféle extradurva vidámparki élménynek képzeljük el, mondjuk valahol Japánban, és mondjuk valamitől jól beállva, hogy kellőképp sokkoló legyen, ne lepődjünk meg, ez teljesen normális. Ettől azért még sajnos nem lettünk űrhajósok. Én például a Marsra mennék.