Az MG a Duna Motors Disztribúció Kft. jóvoltából került be a kínálatba hazánkban. A kínai SAIC érdekkörébe tartozó márka hatféle típusát sorolták fel kezdő kínálatként. A brit eredetű márka végül egy százalékos részesedést tudhatott magáénak a magyarországi újautó-piacból 2022 végére, miután tavaly szeptemberben megkezdődött a magyarországi forgalmazása – ismertették a cég vezetői budapesti sajtótájékoztatójukon.
Tavaly összesen 600 jármű állt a kereskedések rendelkezésére, és ebből az év végéig 294-et helyeztek forgalomba.
Az MG márkanevet a 2005 tavaszán bekövetkezett felszámolásáig az MG Rover – korábban a BMW, British Aerospace, Rover csoport, British Leyland illetve British Motor Corporation – alkalmazta, majd a felvásárlása után 2007 óta a kínai Shanghai Automotive, vagy röviden SAIC próbálta visszavezetni az európai piacra. Ez éveken át nem igazán jött össze: az átlagos árú és képességű benzines típusokból alig fogyott néhány száz példány évente az európai piacon. A fordulatot az elektromos autók hozták meg. Az immár kínai háttérrel rendelkező márka ezen a téren sem alkotott kiemelkedőt, de kevesebb szállítási nehézséggel küzd, mint a konkurencia, így az európai eladások gyors növekedésnek indultak, ennek nyomán pedig a terjeszkedés is beindult: egyre több európai országban nyíltak MG kereskedések.
Ennek részeként tette be a lábát Magyarországra is a márka.
(Borítókép: Elektromos autó. Illusztráció: Viaframe/Getty)