Világszerte nagy presztízzsel bírnak az európai autók, olyannyira, hogy némely gyártó az egyik legnagyobb piac számára külön modelleket is gyárt. Így lehet, hogy a cikkünkben bemutatott öt verda kizárólag Kínában kapható.

1. Audi Q6

Az egyik legismertebb német autómárka eddigi legnagyobb szabadidő-terepjáróját kizárólag a kínai piacra gyártja. Az Audi Q6 5,1 méteres hosszával nagyobb a Q8-nál, de még a gigászinak tartott Q7-nél is. Az alapja egy ezeknél jóval olcsóbban gyártható platformra épül, négyhengeres és V6-os benzinmotorja 231 és 300 lóerős. A dizájnja valamelyest eltér az átlagos európai ízléstől, ez leginkább oldalnézetből látszik.

2. Volkswagen Lamando

Szinte beláthatatlan szedán-kínálattal rendelkezik Kínában a Volkswagen, köszönhetően annak, hogy ez az egyik legnépszerűbb kocsitípus az ázsiai országban. A csak az ottani piacra gyártott Lamando megjelenésében egy egészen új stílusú alternatíváját jelenti az olyan hagyományos vonalat képviselő modelleknek, mint a nálunk is ismert Jetta.

A Player.hu szerint 4,78 méter hosszú, látványos kupéformájú karosszériájával, keret nélküli oldalablakaival akár az Arteon kisebb testvére is lehetne.

3. BMW i3

Na nem a nálunk is ismert elektromos kisautó, hanem egy kifejezetten Kínának gyártott modell, amely a BMW 3-as sorozat elektromos változata. A 11 centivel nyújtott tengelytávú, 4,87 méter hosszú szedán hátsó kerekeit 286 lóerős elektromotor hajtja, amivel 6,2 másodperc alatt gyorsul százra.

4. Peugeot 408

A Peugeot 407-es modelljének több típusát is gyártották 2004 és 2012 között, ám a négyes sorozat egy időre megszakadt, miután 2010-ben bemutatták az 508-ast. Legalábbis Európában: a Peugeot 408-as szalonautót már 2010-ben forgalmazni kezdték Kínában, ám a legújabb, crossover típusú járgányt 2022-ben dobták piacra. Ez utóbbit az ázsiai országban 408X-ként forgalmazzák majd.

A modell a 308-as lépcsőshátú változata, amely a legújabb frissítéssel megkapta a jelenlegi 308-as dizájnját és i-Cockpit műszerfalát, de műszakilag továbbra is az előző generációra épül.

5. Škoda Kodiaq GT

A szabadidő-terepjárók között máig hódít a kupéforma divatja, ám arra legmerészebb álmainkban sem gondoltunk volna, hogy a Škoda kiadja a Kodiaq csapotthátú változatát. A Kínában forgalmazott Kodiaq GT az eredeti modell sportos alternatívájaként egy pár centivel rövidebb és alacsonyabb az európai típusnál, valamint csak a 2.0 TSI motorral lehet kapni.

Kínában egyébként a kisebb Kamiq sem ugyanaz, mint amit nálunk forgalmaznak, és annak is készül GT változata. 

(Borítókép: Škoda Kodiaq GT a kínai Guangzhou városában megrendezett Guangzhou Nemzetközi Autókiállításon 2018. november 16-án, pénteken. Fotó: Getty Images)