Éjjel-nappal működő traffipaxok elhelyezése legalább 100 helyszínen, a 30-as zónával vagy lakó-pihenő övezetekkel védett lakóterületek kiterjedésének megduplázása,
alacsonyabb sebességhatárok a belvárosban, zebramegújítási program, intézményi együttműködés és lakossági szemléletformálás” – írja a Facebook-oldalán Karácsony Gergely.
Az új szabályozások célja, hogy csökkentse a fővárosban a halálos balesetek számát. A szöveg szerint Budapest eltökélt abban, hogy az Európai Unió irányelveinek megfelelően 2030-ig megfelezze, 2050-ig pedig 0-ra csökkentse a halálos közúti balesetek számát a fővárosban.
Budapesten azután robbant ki éles vita a közlekedésbiztonságról, hogy február 19-én hajnali 2 óra körül a nyolcadik kerületi Harminckettesek terén lévő villamosmegállóba sodródott egy autó, amely halálra gázolt egy 23 éves nőt, aki még a helyszínen életét vesztette. Korábban a Rádió 1 Balázsék című műsorában Vitézy Dáviddal vitatták meg az esetet, aki akkor többek között a traffipaxok bevezetését is javasolta Budapesten. Nos úgy tűnik, hogy a főváros vevő volt az ötletre és hamarosan a fővárosi közgyűlés meg is szavazhatja a szabályozásokat.
Vitézy Dávid
magyar közgazdász, közlekedési és város-mobilitási szakértő, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) alapító-vezérigazgatója. 2020 februárjától megszűnéséig a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, majd 2022 májusától szakterületi államtitkárként a szervezet jogutódjának, a Nemzeti Közlekedési Központnak (NKK) a megbízott vezérigazgatója.
(Borítókép: Autók a Szabadság-hídon. Fotó: Image Source/Getty)