A magyar autópark folyamatosan öregszik.

Hosszú ideje létező trend, hogy a külföldön eladott, idősebb használt autók megjelennek Magyarországon.

Többek között ennek a jelenségnek is köszönhetően a magyar járművek átlagéletkora már átlépte a 15 évet – számolt be a hazipatika.com.

Nagyon kevesen vannak azok, akik egy éven belül autót vásárolnának: egészen pontosan a megkérdezettek 6 százaléka tervezi biztosan, hogy gépjárművet vesz, 29 százalék elképzelhetőnek tartja, 65 százalék pedig egyáltalán nem tervez efféle kiadást – derül ki a K&H 30-59 évesek körében, a tavalyi utolsó negyedévben végzett reprezentatív felméréséből. A magyar lakosság továbbra is a hagyományosnak mondható benzines és dízeles kocsikat favorizálja, ami a villanyautók és hibridek magasabb árainak tudható be. A kormány többek között különböző kedvezményekkel és támogatásokkal próbálja a környezetbarátabb autók vásárlására buzdítani a magyarokat. 

A vásárlást fontolgató válaszadók közül 43 százalék választana benzines autót, 21 százalék dízelmotorost és 13 százalék hibridet. 

A megkérdezettek átlagosan 3,4 millió forintért vennének autót. Azok, akik használtat vennének, átlagosan 2,1 millió forintot költenének rá, akik pedig újban gondolkodnak, azok átlagosan 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra. Az autópiac folyamatos drágulásával azonban ez a 6,7 milliós összeg csak a legalacsonyabb kategóriájú új autó megvásárlására elég, így nem véletlen, hogy a magyar utakon közlekedő kocsik átlagéletkora egyre nő, hiszen a használt autók jóval kelendőbben hazánkban.

(Borítókép: Budapesti autósok egy benzinkúton. Fotó: Bloomberg/Getty)