Nem mindennapi előadással szórakoztatta a Richter Safari Park közönségét Simet László világhírű artista és partnere, Lakatos Zsuzsanna, avagy Suzie. A páros évek óta együtt dolgozik a cirkuszi világban, a főként drótszámokban utazó férfi nyaktörő mutatványaival már számtalan országot bejárt. Egyik leghíresebb bemutatója az a március 28-án előadott motoros szám, amelynek során 150 kilós járművével 20 méteres magasságban, 50-60 km/órás sebességgel hajt végig egy kifeszített, 200 méter hosszú drótkötélen.
A szám pikantériája, hogy a motorról a mélybe lóg partnere, Suzie, aki különböző artista mutatványokat ad elő, miközben Simet László hol kézen áll a motoron, hol „csak” elengedi annak kormányát két lábra állva.
„Lent lóg egy trapéz, amelyen ül a partner, aki az egyensúlyt tartja, de ez nem is annyira az egyensúlyozásról, inkább a nagy magasságról szól” – árulta el a szám kapcsán korábban a Borsnak a 62 éves artista, aki beleszületett a cirkuszi világba. A szülei kötéltáncosok voltak, így nyolcéves korában már gyakorolni kezdett. Tíz évvel később már fellépett a szülei produkciójában. Az volt a célja, hogy a világ legjobb artistájává váljon, ezért úgy gyakorolt, mint egy őrült, sokszor az édesapjának kellett leállítania.
„Állandó harcban voltam vele, mert ő túl veszélyesnek tartotta, amit kitaláltam. Persze én addig akaratoskodtam, amíg rábólintott a kunsztra. Volt eset, amikor rá kellett jönnöm, hogy igaza volt” – emlékezett vissza Simet László, aki ennek ellenére egyszer sem szenvedett balesetet több mint 40 éves pályafutása során. Teljesítményéért számtalan díjjal kitüntették már és a mai napig hívják a világ több pontjára, neves eseményekre. A szafari parkban előadott produkciót korábban például a 2012-es londoni olimpia záróünnepségén láthatta a nagyérdemű. A számhoz használt motort még 1992-ben, Japánban vásárolta az artistaművész, ám azt kettő másik előzte meg.
„1989-ben vettem az első motoromat, egy 250-es Kawasakit. Egy sima utcai járgány volt, hónapokig tartott, ameddig cirkuszi motor vált belőle. Igazi sufnituningolás volt, az is csoda, hogy pár trükk erejéig kitartott. Meg is váltam tőle hamarosan, és vásároltam egy 350 köbcentis, igazi „drótos” Bultacót, amelyet '92-ben lecseréltem a jelenlegi Honda 250-esemre. Nem így nézett ki, ma már egy chopperre hasonlít. Minden igényt kielégít, könnyű, alig 150 kilót nyom, tömör gumis kerék van rajta és motorikusan is hibátlan” – írta le korábban a járgány Simet, aki a bemutató ideje alatt egyszer sincs bebiztosítva. A motor használatát annak lefelé súlyozásával teszik biztonságossá, míg az artista partnerét, Suzie-t egy biztosítókötél tartja.
(Borítókép: Simet László és Lakatos Zsuzsanna artisták a Richter Safari Park motoros számában. Fotó: Németh Kata/Index)