Litkai Gergely a természetben barangolva szólít fel a pazarlás és a fogyasztás visszafogására. Legújabb videójával a fast fashion cégek kínálta gyenge minőségű divatcikkek ellen áll ki a stand-upos, aki a Mountex és a Sandstone közös kezdeményezésében, a #szabadbanszabadon elnevezésű kampányban arra hívja fel a figyelmet, hogy
az erdőben nem a divat a lényeg!
A humorista több tippet is megoszt arra vonatkozóan, hogy hogyan csökkenthetjük a környezeti terhelésünket és foghatjuk vissza a fogyasztásunkat. Kiemeli, hogy csak akkor vásároljunk, ha valóban szükségünk van valamire.
„Lelkes természetjáró vagyok és szeretném még évek múlva is olyannak látni a gyönyörű tájakat, amilyenek most. Ehhez az kell, hogy minél többen tudatosan induljunk el túrázni. Igyekszem megmutatni, hogy túlfogyasztás nélkül, hosszú távú gondolkodással is ugyanolyan élmény lesz a szabadban töltött idő. Szeretném, ha minél többen csatlakoznának a #szabadbanszabadon mozgalomhoz, hiszen ezzel most kétszeresen támogathatják a jó ügyet” – hívta fel a figyelmet Litkai Gergely, aki pólóján a mozgalom pucér arcával, Rezsővel vág neki a természetnek. A kampányt indító két cég nemcsak a provokatív mintákkal hívja fel a figyelmet a túlfogyasztás veszélyeire: az eladott pólók után 300 forintot ajánl fel a Levegő Munkacsoportnak. A szakértők a tudatos vásárlás kapcsán kiemelték: mindig érdemes tartós, időtálló ruhadarabokat választani, majd azokat szükség esetén javítani, így jelentősen csökkenthető az egyéni környezeti terhelés.
A célunk, hogy minél több emberhez eljusson az üzenet, a túlfogyasztás nem kúlfogyasztás!
Rezső egész májusban aktív marad, és reméljük sokan csatlakoznak még hozzá akár a pólókollekción keresztül is” – fogalmazott Sárközy Mihály ügyvezető.
(Borítókép: Litkai Gergely. Fotó: Beliczay László/MTI)