A hétvégén a Hungaroringre látogat a Formula–1. Ennek apropóján összeszedtünk néhány érdekességet a Magyar Nagydíjról!

A Hunagroringet, azaz Magyarország legnagyobb autóversenypályáját, 1986. március 24-én, a Drapál János-emlékverseny megrendezésével nyitották meg, F1-es versenyek is azóta kerülnek megrendezésre hazánkban. Íme néhány érdekesség az idén 37 éves Magyar Nagydíjról!

1. A valaha volt legszebb előzés?

Rögtön az első Magyar Nagydíjon legendássá vált Nelson Piquet előzése. A Formula-1 szerint könnyen lehet, hogy ez az előzés a valaha volt legszebb, amit a sportág történetében láthattunk. 

A versenyt egyébként Ayrton Senna előtt meg is nyerte Nelson Piquet, aki végül a világbajnoki címet is elhódította. 

2. Lewis Hamilton a csúcstartó

Lewis Hamilton az eddigi csúcstartó a Hungaroringen, ő lépett eddig a legtöbb alkalommal, összesen nyolcszor (2007, 2009, 2012, 2013, 2016, 2018, 2019, 2020) a pódium legtetejére a magyar versenypályán. Őt követi a sorban Michael Schumacher négy (1994, 1998, 2001, 2004), majd Ayrton Senna három győzelemmel (1988, 1991, 1992).

3. Körrekord

A futamon futott körrekordot is Lewis Hamilton tartja, aki 2020-ban 1:16.627 alatt tette meg a leggyorsabb kört a Mercedesszel.

4. A legveszélyesebb baleset

Július végén lesz tíz éve, hogy megtörtént az F1 Magyar Nagydíjak eddigi legsúlyosabb balesete, amikor a 2009-ben az egyik időmérő edzésen Felipe Massa sisakját eltalálta egy elszabadult rugó. Az alkatrész a szintén brazil Rubens Barrichello autójáról vált le, majd pont a sisakrostély és a bukósisak héjának találkozásánál nekicsapódott Massa fejének. A Ferrari versenyzője elvesztette az eszméletét és a gumifalnak csapódott, később a Honvédkórházban hajtottak végre rajta életmentő műtétet, amely sikerrel zárult és visszatérhetett a versenyzéshez.

5. Az első verseny

Az első hivatalos Magyar Nagydíjat a Hungaroringen 1986. március 24-én rendezték meg. A versenypálya szűk határidővel, rekordidő alatt készült el, összesen nyolc hónapot vettek igénybe a munkálatok. 

5+1

Baumgartner Zsolt – a Formula-1 eddigi egyetlen magyar versenyzője és pontszerzője – első Grand Prix versenye a 2003-as Magyar Nagydíj volt. A szombati szabadedzésen a Jordan versenyzője, Ralph Firman balesetet szenvedett, ezért a csapat tesztpilótája, Baumgartner Zsolt kapott lehetőséget. Az időmérő edzésen tizenkilencedikként végzett, de a futamot nem sikerült befejeznie, miután a 34. körben motorhiba miatt leállt az autója.

(Borítókép: Nelson Piquet a Hungaroringen 1986-ban. Fotó: Paul-Henri Cahier/Getty)