Keveset változott három hónap alatt a legolcsóbb új autók hazai toplistája: ami még mindig biztos, hogy 5 millió forint alatt gyakorlatilag semmit sem lehet venni. A mostani piacon sok márka jelentős árvágásba kezdett. Két említésre méltó brand, a Peugeot és a Citroën is több helyet javított az olcsósági versenyben, de a Hyundai is akcióba lendült. Alább közelebbről is bemutatjuk az augusztusi toplista 10 legolcsóbb új autóját.

10. Renault Clio és MG ZS

A tizedik helyen a Renault Clio található, amelynek akciós listaára most 6 millió 439 ezer forint. Az MG ZS épp csak kimaradt a top10-ből, ám hasonló árkategóriája miatt egy kalap alá vesszük a Clióval, hiszen „mindössze” 60 ezerrel többért, vagyis 6 millió 499 ezer forintért vihető haza.

9. Hyundai I20

A kilencedik helyen a Hyundai I20-as áll, amelynek ára 6 millió 399 ezer forint. Ebben az esetben az ár emelkedett a korábbi hónapokhoz képest.

8. Suzuki Ignis

A hetedik helyen a Suzuki Ignis található, amely most is 6 millió 100 ezer forintért érhető el. Az ára enyhe emelkedést mutat az elmúlt hónapokhoz képest.

7. Toyota Aygo X

A hatodik helyen áll a Toyota Aygo X, amelynek ára 6 millió 40 ezer forint. Az Active alapkivitelben érhető el ennyiért, amely az elmúlt hónapokban árstabil maradt.

6. Opel Corsa és Peugeot 208

A hatodik helyen az Opel Corsa és a Peugeot 208 található, mindkettő 5 millió 990 ezer forintért érhető el. A Peugeot 208 a listán újoncként szerepel, és az aktív biztonsági funkcióinak köszönhetően kifejezetten magára vonja a figyelmet.

5. Citroën C3

Nagy árcsökkenéssel az ötödik helyre repült a Citroën C3-as, amely autóért most legkevesebb 5 millió 690 ezer forintot kell fizetni. Az autó aktív biztonsági rendszereivel és modern stílusával tűnik ki a mezőnyből.

4. Dacia Sandero

Negyedik lett a Dacia Sandero, 5 millió 349 ezer forint a kezdő listaára. A vételár tavaly ősszel még 5 millió 90 ezer forint volt.

3. Hyundai i10

A dobogó harmadik fokán a Hyundai i10-es helyezkedik el, amelynek a legalacsonyabb, kedvezményes ára 4 millió 999 ezer forint. Az importőr weblapja szerint a Hyundai i10 aktív biztonsági funkciókkal és modernebb technológiával rendelkezik. Az ára májusban még 5 millió 799 ezer forint volt.

2. Kia Picanto

A Kia Picanto a második helyen szerepel, 4 millió 999 ezer forintért kapható a legalapabb Silver felszereltséggel. Az év elején még 4 millió 799 ezer forint volt a kezdőára. A Picanto szintén kiemelkedik az aktív biztonsági rendszerével, valamint az utóbbi években elnyert díjak is növelik a népszerűségét. Emellett a Kia 7 éves garanciája az iparág egyik legjobbja.

1. Mitsubishi Space Star

A legolcsóbb új autó továbbra is a Mitsubishi Space Star, amelynek ára nem változott május óta, így továbbra is 4 millió 440 ezer forintért vihető haza. Az Entry nevű alapkivitelben légkondicionáló és rádió nélkül érkezik, a más színű fényezés már feláras. 2022-ben 3 millió 560 ezer forintért volt elérhető.

Ez a lista jól mutatja, hogy bár az árak kevés változást mutattak az elmúlt hónapokban, az autógyártók aktív biztonsági rendszerekkel és egyedi garanciákkal próbálják a vásárlók számára vonzóbbá tenni az új autókat. Az „olcsósági” verseny folytatódik, érdemes figyelemmel kísérni, hogy melyik márka hogyan reagál az egyre szigorúbb piaci feltételekre.

Mennyire fogynak ezek a modellek?

A magas autóárak miatt a civileknek sokkal nehezebb új autót vásárolniuk. Ha valakinek 5 millió forintos kerete van, akkor inkább használt autót választ. Sokan hitelfelvétel mellett döntenek, mert az új autók magas ára miatt más módon nem tudnák megvásárolni azokat.

Németh János, az egyik hazai márkaigazgató véleménye szerint a 10-12 millió forintos új autókat általában sikeres magánvállalkozók vagy olyan alkalmazottak veszik meg, akik cégautót használhatnak. A hazai autópiac visszaesését tapasztalva hangsúlyozta, hogy a kisvállalkozók és magánszemélyek körében jelentős visszaesést lát. A piaci verseny fokozódik, az autómárkák komoly akciókat hirdetnek, és ezt a tendenciát a legolcsóbb új autók listáján is látjuk. Németh János szerint a túlkínálat jellemzi a piacot, ahol a szereplőknek inkább az „értékesítésre” kell koncentrálniuk, mintsem az „eladásra”. A Pénzcentrum kiemelte: továbbra is a vásárlói preferenciák alakítják a piaci viszonyokat.

(Borítókép: két ember megállapodik egy autóeladásról. Illusztráció: Getty Images)