A dolgok nem mindig azok, aminek első pillantásra látszanak, és ezek a logók ezt bizonyítják. Íme 5 híres logó, amikben sokkal több rejlik, mint azt első pillanatra gondolnánk.

FedEx

A szállítással foglalkozó cég logóját szinte mindenki láthatta már és valószínűleg sokan ismerik már a „titkát”.

Ha jobban megnézzük a logót, akkor az „E” és az „x” közötti negatív tér egy nyilat ábrázol.

„A nyíl jelzi az az irányt, a sebességet és a pontosságot” – nyilatkozta róla Lindon Leander, a logó tervezője a Fast Companí-nak.

A design több mint 40 díjat nyert, és a Rolling Stone magazin az elmúlt 35 év nyolc legjobb logója közé sorolta.

Toblerone

A Toblerone csokoládé márka tulajdonosa a Mondeléz International, ami a svájci Bernből indult világhódító útjára. A város híres medvéiről, oly annyira, hogy még címerében is található egy.

Ezek után pedig vessünk egy újabb pillantást a Toblerone logó hegyére és hamarosan mi is látni fogjuk a medvét a logóban.

Ha addig nézegette a logót, hogy megéhezett egy falat csokoládéra, akkor van egy rossz hírünk:

„Sajnos nem tudunk ingyenes csokoládémintákat küldeni postai úton” – olvasható a cég GY.I.K.-jában.

Wendy’s

A Dave Thomas által alapított gyorsétterem arculata szándékosan „házias” érzést próbál sugallani. Közismert, hogy az alapító saját lányáról nevezte el étteremláncát, amelynek ma már 6500 éttermből áll.

Dave Thomas azonban gyermekének édesanyjáról is megemlékezett a logóban, ugyanis „Wendy” gallérjából a „mom” angol szó, azaz az anya rajzolódik ki.

„Ez olyasmi, amit lehet, hogy évekig nem veszel észre tudatosan, de tudattalanul nyomot hagy az agyadban, és a márkára fogsz asszociálni” – írja a stocklogos.com.

Formula-1

A Formula-1 modern logójánál a sportág alapértékeit vették figyelembe és azokat használták fel a tervezésnél. A piros szín a szenvedélyt és az energiát, míg a fekete szín az erőt és az elszántságot jelképezi a sportskeeda.com szerint.

Sokan első ránézésre azt gondolnák, hogy a fekete „F” mellett a piros csík jelöli az egyes számot, de ha jobban megnézzük a logót, akkor láthatjuk, hogy az „1” a két fókuszpont közötti negatív térből rajzolódik ki.

Toyota

Az autógyártó szerint a járműveiken látható három összeolvadó ovális alakzat a „vásárlók szívének és a Toyota termékek szívének egyesülését szimbolizálja, amihez csatlakozik a háttérben lévő folyamatos technológiai fejlődés”.

Ami viszont ennél sokkal lenyűgözőbb, hogy amennyiben megnézzük a logót közelebbről, akkor láthatjuk, hogy az ovális alakzatok ívei kiadják a Toyota márka betűit.

(Borítókép: FedEx logó. Fotó: GettyImages)