Újabb részletek derültek ki az Európai Unió jogosítványokra vonatkozó terveiről.

Az Európai Unió a közlekedés biztonságának növelése érdekében új irányelv kiadására készül a jogosítványokkal kapcsolatban. A javaslat nagyon megosztja az embereket, ugyanis egy bizonyos sebességhatár és járműtömeg esetén speciális, úgynevezett B+ kategóriás jogosítványt követelne meg a személyautók vezetőitől.

Az Európai Bizottság hosszútávú célkitűzése, hogy nullára csökkentsék a kontinensen a halálos balesetek számát, ennek érdekében pedig szigorú korlátozásokat fontolgatnak. Mivel a kezdő vezetők kevésbé kockázatkerülők, és a statisztikák alapján nagyobb valószínűséggel lesznek részesei közlekedési balesetnek,

ezért friss jogosítvánnyal csak 90 km/óra sebességgel haladhatnának az új tervezet szerint.

Mindez az autópályákra is vonatkozna, és éjszakai vezetési tilalmat is bevezetnének számukra – a javaslat szerint éjféltől reggel hat óráig.

Csak 21 éves kor felett lehetne olyan vezetői engedélyt szerezni (B+), amellyel 1800 kilogramm feletti járműveket lehet vezetni. Az autópályán addig is a sima B kategóriás jogosítvánnyal csak 110 kilométeres óránkénti sebességgel lehetne közlekedni, és B+-ra lenne szükség a 130-hoz.

Magyarországon is szigorítanának

Szeptember 21-én a Közlekedési Balesetek áldozatainak állított emlékmű mellett tartott sajtótájékoztatót Molnár Zsolt, országgyűlési képviselő. A tájékoztatón a képviselő a jogosítványok szigorításáról beszélt. 

A képviselő szerint a frissen jogosítványt szerző tanulók az első 3 évben kizárólag 150 kw-os, azaz 200 lóerős autókat vezethessenek, valamint a végzős diákok számára kötelezővé kéne tenni fél év KRESZ oktatást az iskolákban.

A szigorítást nem csak a frissen papírt szerzőkre terjesztenék ki, a képviselő szerint az olyan autókat, sportkocsikat, melyek teljesítménye meghaladja a 400 kilowattot (tehát 543 lóerőt) külön jogosítványhoz kéne kötni. 

(infostart)

(Borítókép: Fiatal vezető jogosítvánnyal a kezében. Illusztráció: RealPeopleGroup/Getty)