Habár sok kritika éri az influenszereket, mégis sokak számára álomnak számít a hírnévvel és szponzorációkkal járó tartalomgyártás. Ezt a karriert az influenszerként dolgozók többsége saját tapasztalataikra alapozva érte el. Egy ír egyetem azonban most úgy döntött, hogy magasabb szintre emeli az influenszerkedést és diplomával kitüntetett tartalomgyártókat képeznek.

2024 szeptemberétől tartalomkészítés és közösségi média képzést indít az ír Carlow-ban található műszaki egyetem. A négyéves képzésen olyan témákat fognak tanítani, mint az üzleti készségek, videó- és hangszerekesztés, kritikai kulturális tanulmányok és kreatív írás.

Íme az ír műszaki egyetem:

Dr. Eleanor O'Leary, az egyetem média- és kommunikációs előadója kifejtette, hogy úgy érzik egyre növekszik az érdeklődés a területen, mind a leendő hallgatók, mind a munkaadók körében. Az oktató úgy látja, hogy az egyetemi szak elvégzése után a diplomások képesek lesznek önálló influenszerként dolgozni, vagy tartalmat készíteni egy cég vagy szervezet számára.

Dr. O'Leary hangsúlyozta, hogy a szektor értéke lényegében megduplázódott 2019 óta, így 14-16 milliárd euró körül van a becsült értéke, ami nagyjából 5000-6000 milliárd forintnak felel meg.

„Ez egy olyan terület, amely specifikus készségeket igényel. Hagyományos média-, PR- és marketingkészségeken alapul, de önmagában is új területnek számít” – vélekedett a szakember a BBC-nek, de hozzátette, hogy az emberek gyakran véletlenül válnak influenszerré. 

Így a képzés elsődleges célja, hogy tájékoztassa a hallgatókat arról, hogyan tarthassák meg közönségüket és hogyan működjenek együtt az üzletekkel annak érdekében, hogy pénzt keressenek.

(BBC)

(Borítókép: Videót készítő férfi. Fotó: GettyImages)