2024 szeptemberétől tartalomkészítés és közösségi média képzést indít az ír Carlow-ban található műszaki egyetem. A négyéves képzésen olyan témákat fognak tanítani, mint az üzleti készségek, videó- és hangszerekesztés, kritikai kulturális tanulmányok és kreatív írás.
Íme az ír műszaki egyetem:
Dr. Eleanor O'Leary, az egyetem média- és kommunikációs előadója kifejtette, hogy úgy érzik egyre növekszik az érdeklődés a területen, mind a leendő hallgatók, mind a munkaadók körében. Az oktató úgy látja, hogy az egyetemi szak elvégzése után a diplomások képesek lesznek önálló influenszerként dolgozni, vagy tartalmat készíteni egy cég vagy szervezet számára.
Dr. O'Leary hangsúlyozta, hogy a szektor értéke lényegében megduplázódott 2019 óta, így 14-16 milliárd euró körül van a becsült értéke, ami nagyjából 5000-6000 milliárd forintnak felel meg.
„Ez egy olyan terület, amely specifikus készségeket igényel. Hagyományos média-, PR- és marketingkészségeken alapul, de önmagában is új területnek számít” – vélekedett a szakember a BBC-nek, de hozzátette, hogy az emberek gyakran véletlenül válnak influenszerré.
Így a képzés elsődleges célja, hogy tájékoztassa a hallgatókat arról, hogyan tarthassák meg közönségüket és hogyan működjenek együtt az üzletekkel annak érdekében, hogy pénzt keressenek.
(BBC)
(Borítókép: Videót készítő férfi. Fotó: GettyImages)