Valószínűleg az érdeklődést csökkenésének az okát a legtöbb sportágkedvelő nagyon is jól tudja, illetve átérzi.

A Red Bull elképesztő dominanciája egyre rosszabb hatással van a Formula-1-re – legalábbis nézői szempontból mindenképpen.  A közösségi oldalak adatelemzésével foglalkozó Buzz Radar új kutatása szerint ugyanis a közösségi médiában drámai visszaesés mutatkozik az F1 említésének számában, valamint az új követők bevonzása is megtorpant – számolt be a player.hu.

A kutatás során az adatelemző cég mesterséges intelligencia segítségével vizsgált meg több, mint 70 millió szurkolói bejegyzést. Az eredményekből az alábbi következtetéseket vonták le: 

  • az év első hónapjában 70,2%-kal esett vissza az F1-es említések száma 2022 azonos időszakához képest, valamint
  • az elmúlt egy évben 46,29%-kal csökkent az F1-hez köthető jelentős oldalak követőszámának növekedése,
  • azok elérése pedig 64,1%-kal esett vissza.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a tavalyi évben rekordelérést produkált az F1, hála a vártnál szorosabb világbajnoki versenyfutásnak. Ezzel együtt is elmondható, hogy immár évek óta dominál a Red Bull, ami hosszútávon a sportágnak sem tesz jót, hiszen jól láthatóan lanyhul az érdeklődés, ami üzleti, marketing szempontból is aggasztó lehet az FIA-nek. 

(autosport.com)

(Borítókép: Max Verstappen Red Bull autója. Fotó: NurPhoto/Getty)