A HVG cikke rávilágít, hogy az autósok gyakran nem megfelelően használják a ködlámpát, ami balesetveszélyes helyzetekhez vezethet. Magyarországon a legnagyobb gondot az okozza, hogy nincsenek egyértelmű, követendő szabályok ezen a téren.
A jogszabályok szerint a ködfényszóró és a hátsó ködlámpa használatát a látási viszonyok döntik el. Egyértelmű előírásokat tartalmaznak arra vonatkozóan, hogy milyen látótávolság mellett szabad, sőt esetenként kötelező bekapcsolni ezeket a lámpákat.
Magyarországon például az autópályán és a gyorsforgalmi utakon 150 méter alatti látótávolság esetén kell használni az első ködlámpát. Lakott területen kívül 100-120 méteres, míg lakott területen belül 60-70 méteres látótávolság alatt ajánlott bekapcsolni.
A hátsó ködlámpát csak erős ködben, 50 méternél rövidebb látótávolság esetén szabad használni. Ha a látási viszonyok nem indokolják a ködlámpák használatát, a rendőrség akár 30 ezer forintos bírságot is kiszabhat az indokolatlanul bekapcsolt ködlámpával közlekedőkre.
(Borítókép: Férfi egy autóban, mögötte rendőrökkel.. Illusztráció: Getty Images)