Marokkó, amely nem számított az autógyártás nagyhatalmai közé, most jelentős lépést tett ezen a területen: bemutatták az első nemzeti autójukat, a Neo Motorst. Ez az új jármű nemcsak formájában, hanem technikájában is ismerős vonásokat hordoz.

Marokkó autógyártásának kezdetei 1959-re nyúlnak vissza, amikor Casablancában megnyílt az első autógyár. Jelenleg ez az üzem főként a Renault tulajdonában van, és itt készülnek olyan modellek, mint a Dacia Logan és Sandero, valamint a Renault Kangoo. A Fiat már kivonult a marokkói piacról, de a Peugeot és a kínai BYD is megjelentek, utóbbi gyárat is épített az országban.

A marokkóiak azonban nem adták fel az álmot egy saját autómárka létrehozásáról. A Neo Motors most bemutatta az első modelljét, amely a tunéziai Wallyscar segítségével készült. A 3,9 méter hosszú autó egyszerű, strapabíró konstrukcióval, műanyag karosszériával és levehető tetővel büszkélkedhet. Szögletes formái és kerek fényszórói miatt emlékeztet a Trabantra, de technikája modernebb. Az autó 1,2 literes, 82 lóerős háromhengeres, illetve 1,6 literes, 115 lóerős négyhengeres benzinmotorral érkezik, amelyek paraméterei a Peugeot motorokéra hasonlítanak.

A Neo Motors autójának belső terében a Peugeot 301 műszerfalának elemeit is felfedezhetjük, melyeket marokkói jelképekkel díszített műbőrkárpit egészít ki. Az autót kifejezetten a sivatagi körülményekre tervezték, és az ára is kedvező: 15 ezer eurótól indul, ami körülbelül 5,670,000 forintnak felel meg.

A Neo Motors célja, hogy hamarosan jelentős szereplővé váljon nemcsak a marokkói, hanem az európai autópiacon is. Ehhez azonban még több innovációra és fejlesztésre lesz szükség. A cég tervei szerint, ha a nemzeti bank segítségével sikerül beindítani a sorozatgyártást, akkor 2026-ra évente 5000 autót szeretnének legyártani.

(Borítókép: Neo Motors. Fotó: Youtube)