Az Egyesült Királyság reklámfelügyelete szerint tárgyiasítva lett a képeken FKA Twigs, a zenész azonban másképp látja a dolgot és reagált a Calvin Kleint érintő vádakra.

Az Egyesült Királyság reklámfelügyeleti hatósága (ASA) károsnak ítélte és betiltotta FKA Twigs Calvin Klein-reklámfotóját – derül ki a BBC beszámolójából.

A hatóság megállapította, hogy a reklám nőket tárgyiasító kompozíciója a modell testére irányította a nézők figyelmét és nem a reklámozott ruhadarabokra. A szóban forgó fotón FKA Twigs megmutatja meztelen testének oldalprofilját, ami felé a „Calvins or nothing”, azaz „Calvinek vagy semmi” felirat került. Ez a beállítás a hatóság szerint felelőtlen, mert FKA Twigs fizikai jellemzőit középpontba helyezve, sztereotipikus szexuális tárgyként mutatja be az énekesnőt.

A divatcég azzal érvelt a felhozott vádak ellen, hogy a fehérneműreklámoknak velejárója a részleges meztelenség, de a kényes testrészeket mindig eltakarják. A vállalat úgy látja, hogy a fotók egy erős, progresszív és felvilágosult üzenetet hirdető nőt ábrázolnak.

Nem csak a cég, de a modellt álló FKA Twigs is kritikával illette az ASA döntését.

Nem látom a „sztereotipikus szexuális tárgyat“, aminek bélyegeztek. Egy gyönyörű, erős, színes bőrű nőt látok, akinek elképesztő teste több fájdalmat győzött le, mint amennyit el tudsz képzelni

– írta Instagram-bejegyzésében és hozzátette, hogy büszke a külsejére.

„Köszönöm a CK-nak, illetve Mert és Marcus divatfotósoknak, akik teret adtak nekem, hogy pontosan úgy fejezzem ki magam, ahogyan szerettem volna. Nem hagyom, hogy megváltoztassák a narratívámat” – tette hozzá a zenész.

A felügyelet azután vizsgálta meg a márka Kendall Jenner és FKA Twigs szereplésével készített reklámjait, hogy két egyéni bejelentést is kaptak. A Kendall Jennerről készült képeken nem találtak semmi kifogásolni valót.

(BBC)

(Borítókép: FKA Twigs. Fotó: GettyImages)