A Kiwi.com-on keresztül 2024. január 10-ig leadott foglalások alapján a repülős célpontok között továbbra is Spanyolország van az élen, amit Olaszország és az Egyesült Királyság követ, de az látszik, hogy a kontinensen belüli utazás aránya némiképp csökkenhet, hiszen a vizsgált időszakban tavaly 5-ből 4 foglalás Európába szólt, addig idén ezek a repülőjegyeladások „csak” háromnegyedét teszik ki kontinensen belüli utazások, amíg az ázsiai célpontok a tavalyi 14%-os részesedésüket 18%-ra növelték.
Összességében tavaly ugyanezen időszakig leadott foglalásokban a távolabbi úti célok jóval hátrébb szerepeltek. Így amíg Thaiföld a tavalyi listán a 8. volt, addig idén az 5. helyet szerezte meg. Nem véletlen tehát, hogy Bangkok és Phuket is felkerült a városok top30-as listájára, előbbi a 7., utóbbi pedig a 25. helyen szerepel.
Ezekbe az országokba foglalták le a legtöbb utat honfitársaink 2024-re:
- Spanyolország
- Magyarország
- Olaszország
- Egyesült Királyság
- Thaiföld
- Németország
- Franciaország
- Portugália
- Görögország
- Törökország
(Magyarország feltehetőleg a külföldön élő, de haza látogató magyarok miatt lett második a listán.)
Így nőttek a nem európai desztinációk népszerűségei 2023-ról 2024-re a cseh utazási cég adatai alapján:
- Thaiföld: 5. hely (2023.: 8. hely)
- Amerikai Egyesült Államok: 13. hely (2023.: 14. hely)
- Egyesült Arab Emírségek: 16. hely (2023.: 18. hely)
- Fülöp-szigetek: 22. hely (2023.: 26. hely)
- Vietnám: 25. hely (2023.: 28. hely)
- Indonézia: 26. hely (2023-ban nem szerepelt a top30 úti cél között)
- Srí Lanka: 30. hely (2023-ban nem szerepelt a top30 úti cél között)
Az eddigi adatok alapján tehát az idei évben több honfitársunk döntött úgy, hogy elhagyja a kontinenst. Azonban a magyarok 2024-ben nem csak távolabbra mennek, hanem hosszabb időre is utaznak el a statisztikák szerint, ugyanis az átlagos utazási hossz közel 6 napra emelkedett. Jelentősen kevesebb azok aránya, akik 3 napon belüli utazást választanak, és nőtt azoknak a száma, akik 4-6 napot töltenek választott úti céljukon.
A cég adataiból az is kiderül, hogy idén jobban előreterveznek a magyarok, mint korábban, hiszen tavaly a vizsgált időszakban, átlagosan 2 hónappal az utazás előtt vették meg jegyeiket honfitársaink, idén viszont 2,5 hónapra nőtt az átlagos foglalási ablak.
(Borítókép: Egy turista képet készít a Sagrada Familiáról. Fotó: GettyImages)