Az ír fapados légitársaság ugyan 66-ra bővíti az úti céljai számát Budapestről, de a cég vezérigazgatója, Michael O’Leary aggodalmát fejezte ki a jövőt illetően.

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary egy budapesti sajtótájékoztatón beszélt az ír fapados légitársaság jövőbeni terveiről. Többek között kiderült, hogy az idei évben a cég a tervek szerint 60-ról 66-ra bővíti a Budapestről elérhető célpontjai számát. Budapesti bázisán továbbá egymilliárd dollárt költ új repülőgépek vásárlására, illetve közel a negyedével tervezi éves szinten megnövelni a magyar utasforgalmát, ötmillió főre bővítve azt.

Michael O'Leary a Budapest Airport változó tulajdonosi struktúrájával kapcsolatban is nyilatkozott a hvg-nek. Véleménye szerint ehhez köthetően költségemelkedéssel kell majd számolni, ami az utasokra áthárítva a repülőjegyek drágulásához vezethet.

Nem vagyok optimista

– tette hozzá az ír üzletember, aki korábban már üzengetésbe kezdett Nagy Márton miniszterrel, miután a kormány extraprofit-adót vetett ki a légitársaságokra, amelyet O'Leary egy az egyben az utasokra hárított. Ezután egy 300 milliós büntetést is kapott a Ryanair, amelyet azóta eltörölt a bíróság. 

A cég most arra szólította fel a magyar kormányt, hogy törölje el az időközben környezetvédelmi illetéknek átpozicionált (a gépek környezetterhelése alapján kirótt), ám a Ryanair szemében továbbra is „hülye” adót, és inkább támogassa a Ryanairhez hasonló cégeket, amelyek állásokat teremtenek és rengeteg magyarnak biztosítanak megfizethető utazási lehetőségeket.

A cég szerint ezzel a különadóval alapvetően az utasokat károsítják meg, akik kénytelenek magasabb díjat fizetni, miközben a légitársaság más piacain épp a díjak csökkentésére törekszenek.

(Borítókép: Michael O’Leary. Fotó: Thierry Monasse/Getty)